mijn breedbeeldscherm geeft afgeplatte cirkels .Alles is minder hoog en lijkt breder.wie helpt me uit de brand ?

Toegevoegd na 9 minuten:
mensen worden korter en dikker . Mijn beeldscherminstellingen staan op 1600 - 1200 pixels. De kleuren op 32 bits

Toegevoegd na 11 minuten:
ik heb windows Vista

Toegevoegd na 20 minuten:
het is Windows Vista Home Premium

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

- Minimaliser alles.
- Je bent nu op je bureaublad
- Rechtermuisknop indrukken
- Kies "bureaubladinstellingen" of iets van "resolutie instellingen"
- Pas de resolutie aan
- Kies toepassen

- Kijk of het goed is
- Doe desnoods opnieuw voor een andere resolutie.

Toegevoegd na 30 seconden:
bureaubladinstellingen moet zijn beeldscherminstellingen

Toegevoegd na 41 minuten:
1600/1200 = 1.33
4/3 = 1.33

Die zijn de verhoudingen voor normaal beeldscherm.

Zoek er één in de verhouding

16/9 = 1.78, want waarschijnlijk heb jij breedbeeld.

Ik heb bijvoorbeeld 1366/768 = 1.78
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor het grondige antwoord.

Andere antwoorden (2)

Dan moet je naar je 'instellingen' gaan met je menu.
Je kunt het instellen op (als ik me goed herinner....) 16/9, en zulke getallen, verschillende mogelijkheden.
Als je een andere instelt, is het misschien opeens goed : zo ging het bij mij met m'n nieuwe tv (die heb ik intussen alweer 3 jaar, dus het is een vage herinnering, hoe ik het destijds gedaan heb....) Maar ik had ook hele brede, platte, totaal vertekende gezichten ed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal je schermresolutie moeten aanpassen. Hoe je dit moet doen hangt af van de versie van Windows.

Windows 7 (vista?)
Windows 7 logo > configuratiescherm > vormgeving en persoonlijke instellingen > beeldschermresolutie aanpassen. Daar zal je dan resolutie zien staan. Verander dit naar de resolutie van je computerscherm. (Als je het niet weet, kan je best even zoeken en proberen. De meest gebruikte resolutie is 1280 x 1024)

Windows XP
rechtsklik (op bureaublad) > Eigenschappen > aangezien ik Windows 7 heb kan ik het niet met zekerheid zeggen. Dan zal er een tabblad staan met scherm, resolutie of zoiets, daar kan je ook de resolutie aanpassen.