Zijn third-party Gamecube controllers aan te raden voor gebruik met de Wii?

Mijn nichtje heeft een Wii met 2 controllers, voor de kerst wil ik haar graag een 3de controller geven om het Mario Karten nog interessanter te maken ;).

We mogen maar 10 euro besteden, dus volgens mij is het enige betaalbare om dan een on-officiele (third party) Gamecube controller te regelen. Van een vriend weet ik dat de 'Logic 3' controllers best betrouwbaar zijn, maar overal waar ik die zie is de levertijd veel te lang.

Van meerdere andere merken zou ik wel controllers op tijd kunnen krijgen, oa: 'Big Ben', 'Gamexpert', 'Z-tech' (ofzoiets), en 'Wu-Pad'.

Heeft er iemand ervaring met controllers van een van deze of andere third-party merken? Zijn ze betrouwbaar, gaan ze niet snel stuk, spelen ze fijn, reageren de controls goed, kortom: zijn ze aan raden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

ik ken de merken niet, -sorry,-
maar ik raad je het niet aan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een tijd geleden een Gamecube controller gekocht van Big Ben. In het begin werkte die wel goed, maar op een gegeven moment (na een maandje of 2) kreeg die kuren.
De Gamecube zegt dat je de linker control stick beweegt, terwijl je daar niet eens tegen aan komt! Dan begint je character dus ineens rondjes te lopen voor een paar seconden. Knoppen registreren ook niet altijd goed.
Niet aan te raden dus..

Je kunt beter een officiële kopen, die zijn wat duurder, maar dan heb je tenminste kwaliteit.
Kimath