Waarom leest mijn pc mijn Sandisk SD kaart niet meer?

Normaal leest de pc het wel, maar opeens herkent de pc de kaart niet.

Toegevoegd na 18 uur:
Ik gebruik het voor de DS Lite en beide kleine chipjes doen het in de DS, maar de computer herkent ze niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
23.4K

Antwoorden (3)

De kans bestaat dat je SD kaart kapot is. Ik weet niet waarvoor je hem gebruikt, maar ik ga ervan uit dat er foto's en/of filmpjes erop staat dus formateren zou ik niet doen anders ben je alles kwijt.
Wat je zou kunnen doen is je camera of telefoon of waar voor je hem gebruikt rechtstreeks aan sluiten op je pc en kijken of je SD kaart zo kan leeg maken en dan als nog je SD kaart formateren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenningsproblemen ontstaan meestal als je het kaartje herhaaldelijk "zo" uit zijn usb poort trekt, en niet de "hardware veilig verwijderen" gebruikt.

De "hardware veilig verwijderen" zorgt er voor dat de stroom van de usb poort afgaat, waardoor je veilig je kaartje kan verwijderen.

Doe je dit dus niet op die manier, dan kan het uiteindelijk wel gebeuren dat je sd kaartje het opgeeft.

Het is net als met de stekker en het stopcontact... als je de stekker er uit trekt, zie je nogal eens zo'n vonk? voor een stekker is zo'n spanningspiek niet zo'n probleem, maar voor je sd kaartje op den duur dus wel!

Dat kan een mogelijke verklaring zijn voor het niet meer herkennen van de sd kaart.

Als die specifieke poort uberhaupt geen sd kaart meer herkent, ligt het aan de usb poort en niet je sd kaartje, maar ik neem aan dat je proefondervindelijk wel geprobeerd hebt uit te vinden of je sd kaart kapot is, of de usb connectie zelf... (? )

mvgr,
krakkie :-)

Toegevoegd na 3 uur:
Als je niet je kaartje verwijdert via "hardware veilig verwijderen" is het ook nog zo dat je processen niet goed afgesloten worden, waardoor nieuwe herkenning een probleem kan zijn.
Daarmee kan hij permanent beschadigd raken, en dat geldt ook voor je kaartlezer als je leest via een kaartlezer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het niet op meerdere computers uitgeprobeerd, omdat ik maar 1 computer heb waar die dingen in kunnen.
Gooi je driver eens weg en start de pc opnieuw op normaal werkt je kaartje dan weer. De driver wordt dan namelijk opnieuw geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke driver?