Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik er in Vista voor zorgen dat video en audio NIET meer met Windows Media Player geopend worden?

Ik wil mijn video en audio bestanden openen met VLC media player. Ik heb al meerdere keren aangevinkt dat in bestanden daarmee wil associëren, maar steeds neemt media player het weer over. Als ik het in Winamp instel gebeurt er hetzelfde. Bij vorige versies van windows wist ik hoe je dit kon veranderen (bestandstypen anders associëren), maar bij Vista lijkt het onmogelijk en lijk ik gedwongen om Media Player te gebruiken, zeer irritant.

Is dit microsoft reactie op die rechtzaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
753

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rechter muisknop, Openen met kiezen, dan de gewenste player aangeven en dan heb je nog een vakje waar je aan kunt vinken "bestanden van dit type altijd met dit programma openen "

Toegevoegd op 06-05-2009 12:16:53
Rechter muisknop uiteraard op het te openen bestand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan met vLite een klein programmatje Vista installeren zonder aanbevolen elementen. Dus je kan je installatie flink afslanken en WMP ook uitzetten zodat deze niet word geinstalleerd. :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even in je instellingen van Media Player wijzigen...

Zo werkt dat al sinds ik het bestaan van Media Player heb ontdekt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die instellingen zitten dan wel erg goed verstopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk even onder eigenschappen;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding