Hoe kan ik mijn microfoon standaard zachter instellen in Windows 7?

Mijn microfoon moet op ongeveer 10% van de normale volume staan voordat deze goed werkt. Elke keer als ik deze gebruik moet ik opnieuw naar config menu om de volume aan te passen. Kan ik ook de waarde (op 10%) vaststellen zodat de computer het onthoud?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

je drukt waarschijnlijk op -> ok
maar je moet op toepassen drukken.

volgens mij zou dat wel helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar het 'Configuratiescherm' en klik op 'Hardware en Geluiden'.

Bij 'Geluid' klik je vervolgens op 'Audioapparaten beheren'.

Op het tabblad 'Opnemen' klik je vervolgens met je rechtermuisknop op 'Microfoon' en kies je voor 'Eigenschappen'.

Daar kun je op het tabblad 'Niveaus' het opnameniveau aanpassen.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze manier regel je de 'standaardinstelling'. Kan het zijn dat jij een programmaatje gebruikt dat bij je computer is meegeleverd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klik met de rechtermuis knop het speakertje, recht onderin je taakbalk. (als je hem niet ziet, klik dan eerst op het pijltje naar boven ^)

Kies dan Opnameapparaten. Selecteer heb apparaat wat aangesloten is en klik op eigenschappen. Bij de tab niveau's kan je de standaard opname waarde invullen.

succes!