Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de systeemvereisten voor Windows Server en een virtual machine?

Beste
Ik heb nu een server met daarop Windows server 2012 en nu wil ik op die server een vm starten met Windows server 2019 dus Windows server 2012 en Windows server 2019 op 1 server maar wat zijn hiervoor de minimale systeemvereisten?

1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Minimale systeemspecificaties
Architectuur x86-64 (64 bit)
Processor 1,4 GHz
Geheugen (RAM) 512 MB
Vrije ruimte op harde schijf 32 GB


Aanbevolen systeemspecificaties
Architectuur x86-64 (64 bit)
Processor 3,1 GHz
Geheugen (RAM) 16 GB
Vrije ruimte op harde schijf 64 GB

En het belangrijkste is dat je in de BIOS wel even Vt-X moet aanzetten op de processor zodat je een machine kunt virtualiseren.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
emiel2006
2 jaar geleden
Hey griffin bedankt voor het antwoord minimaal 512 mb ram amai ik dacht meer haha en dat van de bios ga ik ok bekijken
LeonardN
2 jaar geleden
@Griffin Ik heb geen antwoord op de vraag gegeven, hoewel ik natuurlijk ook zo de min/aanbevolen specs op had kunnen zoeken OMDAT, ik me juist afvroeg of je niet de specs moet "optellen" van 2012 en 2019.
Want als je nu kijkt naar de min specs, en iemand precies daaraan voldoet, kan deze vast 2012 erop draaien, maar lijkt het me uitgesloten dat je er dan nog 2019 op kan virtualiseren. In mijn ogen geef je enkel antwoord op de vraag wat zijn de min/aanbevolen specs voor 2019 zonder dat dat ergens op gevirtualiseerd wordt. https://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Server_2012_R2
Aangezien deze dezelfde min specs heeft zou ik dus zeggen. Minimaal om te virtualiseren
Dualcore 1,4 Ghz
1024 MB RAM
64G vrije ruimte Maar goed misschien maak ik een denkfout.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding