Hoe kan je Windows 10 activeren als je geen DNS-server hebt?

Hallo

Ik heb via een bootable USB stick windows 10 op een SSD gezet in een Asus laptop. Nu kan ik niet alle functies gebruiken (persoonlijke instellingen (achtergronden, profielfoto…), omdat ik Windows 10 moet activeren. Helaas kan ik geen code ingeven (zie foto).

Als ik de foutcode opzoek, dan komt het er op neer dat hij geen (goede) DNS verbinding heeft en zo de servers van Microsoft niet kan bereiken. Er wordt dan ook een link gelegd met een KMS client en een MAK.

Anders wordt Windows 10 goed, enkel Office 365 is nog niet geactiveerd.

Waar zou het probleem zitten en hoe los ik dit simpel op? Een reboot heeft niet geholpen. Misschien kan ik dan opteren voor Windows 10 Home of is de Pro versie het probleem niet?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten

Picture for question
2 jaar geleden
1.5K
Griffin
2 jaar geleden
Je kunt ook telefonisch Windows 10 activeren, zie:
https://www.windows10help.nl/officetelefonischactiveren/index.html
gvrox
2 jaar geleden
Waar heb je de key (productcode) gekocht die je hebt gebruikt bij de installatie ?

Antwoorden (2)

Het probleem is waarschijnlijk niet zozeer het ontbreken van specifiek een DNS-server, maar meer van toegang tot het internet in het algemeen.
Sluit je computer aan (via WiFi of een kabel) op het internet, zorg dat de internet verbinding gaat draaien. Probeer dan nog eens windows te activeren. Waarschijnlijk gaat het dan beter.
Je hebt waarschijnlijk een key van internet geplukt, waarmee Windows niet te activeren is. (grotere) bedrijven kunnen licenties afsluiten met Microsoft zodat ze intern Windows kunnen activeren dmv een KMS host. En dat is wat de melding zegt, deze server wordt niet gevonden, omdat deze niet bestaat. De oplossing is dus om een legale licentie aan te schaffen.
gvrox