Waarom wordt de SSD met OS op de ene pc herkent en op de andere niet?

Hallo

Ik heb een werkende Sandisk SSD met Windows 10 op. Als deze in een Acer desktop zit, dan start hij op en doet hij alles wat je kan verwachten op de snelheid van een SSD.
Als ik een werkende (tragere) HDD vervang door deze SSD in een Toshiba laptop, dan krijg in direct BIOS en staat de SSD niet in de boot order. Steek ik de HDD terug, dan staat de HDD wel in de boot order en werkt de laptop zoals voordien.

Wat loopt er hier mis? Ik zou graag de (oudere) laptop willen uitrusten met een SSD.

Alvast bedankt!

2 jaar geleden
1K
Utrecht
2 jaar geleden
Je hebt Windows 10 op deze SSD staan? Dus het is je opstartschijf?
Dan is het nogal logisch dat de Toshiba hier niet mee wil opstarten: de hele hardwareconfiguratie is anders. Windows is ingesteld op de hardware in de Acer en vindt deze niet: en loopt hier direct op vast.
Griffin
2 jaar geleden
"Dan is het nogal logisch dat de Toshiba hier niet mee wil opstarten"
Even nog een keer lezen, OP ziet de SSD al niet in de BIOS, dit staat los van welk OS erop staat geïnstalleerd.

Antwoorden (1)

Switch in je BIOS over van UEFI naar Legacy of CSM onder Advanced Settings En probeer dingen als TPM(Trusted Platform Management) en Secureboot tijdelijk uit te zetten, zodra de SSD in de bootmanager gevonden wordt kan TPM en Secureboot weer aangezet worden, wees niet bang dat je dingen 'opkloot' in de BIOS, met F9 is alles weer fabrieksstandaard.