Hoe maak ik het teken 'anderhalf' op een MacBook?

1 1/2 vroeger was het alt 171 in Windows. Nu heb ik een Mac en dat werkt daar niet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.2K
Griffin
3 jaar geleden
Uitleg is in het Engels, maar hier maak je heel handig een shortcut zodat als je 1/2 typt de mac dit vervangt voor ½ Dit kun je voor alle breuken doen: ½ ⅓ ⅔ ¼ ¾ ⅕ ⅖ ⅗ ⅘ ⅙ ⅚ ⅛ ⅜ ⅝ ⅞ System Preferences -> Keyboard -> Text (Tab) -> Little ( + ) symbol on the bottom left -> It will create an entry -> Type ( 1/2 ) on the left in the ( Replace ) Column -> Type ( ½ ) on the right in the ( With ) column. Repeat with all the Fractions you would like then whenever you type 1/2 it will correct to ½ when you hit the space bar.

Antwoorden (1)

Selecteer de ½ uit het `Speciale tekens` venster. (alt⌥ + cmd⌘ + T)
Bij MS-Word kan het via `Insert → Symbol → Advanced Symbol` of `Invoegen → Symbolen → Meer symbolen`.
Je kunt Pages zo instellen dat breuken tijdens het typen automatisch worden opgemaakt.
Kies Pages – ‘Voorkeuren’ (uit het Pages-menu bovenin het scherm).
Klik op ‘Autocorrectie’ boven in het voorkeurenvenster.
In het gedeelte ‘Opmaak’ schakel je het aankruisvak ‘Maak breuken automatisch op’ in.
Typ een breuk (bijvoorbeeld 1/2) en druk op de Return-toets, of druk op de spatiebalk en ga door met typen.
SimonV