Hoe komt het dat de desktop Linux niet kan draaien?

Hallo

Ik heb 2 oude desktops (Windows XP), 1 Dell en 1 Packerd Bell. Ik wil graag beide op Linux Mint zetten (wat volgens mij een licht systeem is?). Ik maak een bootable stick en bij de Dell is er geen probleem. Bij de Packerd Bell trekt het scherm in strepen na het booten van de bootable stick en verder doet hij niets. Ik heb al eens geprobeerd met een andere stick, maar hetzelfde resultaat. Ik heb de HDD uit de Packerd gehaald, aan de andere SATA gehangen van de Dell, geformatteerd en dan Linux geïnstalleerd (via de Dell), dit verloopt goed. Wanneer ik dan ook opstart van die Packerd schijf in de Dell staat het systeem er ook op. Als ik die Packerd schijf terug in de Packerd steek, dan gaat het niet, na het Linux Mint opstartscherm krijg ik een zwart scherm en verder niets.
Als ik de Dell schijf in de Packerd steek, dan kan ik Linux niet opstarten (loopt ook vast, maar Windows XP (dat er ook nog opstaat) kan ik wel nog starten).

Nogthans zou de Packerd wel voldoen aan het minimumvereisten van Linux Mint. Waar zou het probleem zitten?

Alvast bedankt!

3 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kun je controleren via Windows XP welke grafische kaart je er in hebt zitten?
ik heb het gevoel dat het een nVidia kaart is, en die fabrikant geeft geen inzage in hun drivers(geen opensource) Als je onder Beheer Categorie op Driver Manager klikt dan kun je onder Mint, de "propietary" driver installeren. Hiervoor MOET je internet connectie hebben.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Linux voor echt oude pc's. Heb je een echt oude pc van tien jaar of ouder, dan kun je het beste Lubuntu, Xubuntu of Linux Mint Xfce proberen. ... Is je computer van voor 2007 dan kun je 32-bit varianten van Lubuntu, Xubuntu en Linux Mint Xfce nodig hebben, of als je pc minder dan 2 GB werkgeheugen heeft.

Antwoorden (1)

Dit klinkt als een probleem met een driver. Wellicht die van de grafische kaart ?
Probeer eens een distributie die niet op Ubuntu is gebaseerd. B.v. redhat of zo
Dan heb je een andere set drivers en wellicht meer succes.
Toegevoegd op 19 juni 2020 17:58: tekst