Hoe komt het dat en computer niet soepel loopt op Windows 10?

Hallo

ik heb een Medion Akoya P4010 D all-in-one die draait op Windows 7. Ik heb hem eens geupdated naar Windows 10, maar hij liep totaal niet soepel en staat nu terug op Windows 7.

Hij haalt de de minimum vereisten van Windows 10 met gemak en toch loopt hij dan stroef. Waaraan zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt!

4 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Ik kijk hoeveel punten een CPU heeft bij PassMark,
dan weet ik of de cpu in de computer voldoende kracht heeft.

Voor Windows 10 raad ik:
Aanbevolen een CPU hoger dan 3000 punten aan, en niet lager dan 2000 punten

Voor Windows 7 raad ik:
Aanbevolen een CPU hoger dan 2000 punten aan, en niet lager dan 1000 punten

In jou pc zit de Intel Pentium T4400
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Pentium+T4400+%40+2.20GHz&id=1122
( die heeft 1282 punten bij PassMark )

Dus inderdaad jou pc heeft voldoende voor windows 7 maar te weinig voor windows 10
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
MasterSword
4 jaar geleden
want kloksnelheid zegt niet meer veel tegenwoordig.
en computers met een hdd zijn allemaal sloom.
( dat je beter een ssd kunt hebben. )