Hoe kom ik van deze foutmelding af (control.exe Interface wordt niet ondersteund)?

Vermoed dat het iets van malware o.i.d. is.
Nu gebruik ik verschillende anti-malwareprogramma maar ik krijg het toch niet weg.
Pc is soms ook traag daardoor.

Picture for question
4 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (2)

Scan eerst de PC met een virusscanner. Als dat niet helpt probeer het dan eens met systeemherstel. Zet de PC terug naar een herstelpunt met een datum, dat je er nog geen last van had. Na deze datum geïnstalleerde programma's worden er dan vaak vanaf gegooid.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Met controle.exe laad je het configuratiescherm van Windows.
Je kunt met Malwarebytes checken of deze geïnfecteerd is.
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/

Als dat niet helpt: met DISM kun je je Windowssysteem herstellen.
Druk op Windows-toets + Q. Voer cmd in, gevolgd door de combinatie Ctrl + Shift + Enter om de Opdrachtprompt als Administrator uit te voeren .
Type de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op Enter.

Misschien staan hier nog nuttige tips:
https://www.file.net/process/control.exe.html
Daar staat bijvoorbeeld dat je door in de Opdrachtprompt als administrator
SFC /scannow
te typen beschadigde of corrupte Windows systeembestanden kunt repareren.
Toegevoegd op 11 februari 2020 09:09: bron
SimonV
4 jaar geleden
Yamo
4 jaar geleden
Bedankt SimonV, de foutmelding komt niet meer terug. Dank je wel!