Hoe moet ik inloggen bij een tweedehands iPad 3?

Wij hebben een(tweedehands) iPad 3 gekregen van werk.
We wisten het wachtwoord om in de iPad te komen niet en de vorige eigenaar werkt hier niet meer en is Verder onbereikbaar.
Ik heb de iPad gereset en ook ge-update naar de nieuwste versie die mogelijk was.
Nu vraagt de iPad om een activeringsslot, daarbij moet je inloggen met de Apple ID en het wachtwoord die zijn gebruikt om de iPad te configureren.
Zoals ik al zei is de vorige eigenaar weg en weten we niet waar de persoon is of hoe die te bereiken en het het e-mail adres is niet meer in gebruik (inloggen is dus niet meer mogelijk).
Als we op het internet opzoeken hoe we dit kunnen oplossen word er alleen maar gezegd dat we naar de vorige eigenaar toe moeten maar dat gaat dus niet.

Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen en de iPad kunnen gaan gebruiken ?

LeonardN
4 jaar geleden
Volgens mij is dat vrijwel onmogelijk zonder de hulp van Apple. Ik weet niet of een Apple Store je hiermee wil helpen.
https://www.apple.com/nl/retail/amsterdam/?cid=aos-nl-seo-maps
Je zou ze even kunnen bellen en vragen of zij hiermee zouden willen helpen, maar ik ben bang van niet.
Inderdaad wordt bij alle uitleg aangegeven dat je het Apple ID nodig hebt van de eerdere gebruiker.
LeanaVandermeer
4 jaar geleden
LeonardN Dankjewel
Weet je ook of dat kan bij een winkel zoals Amac of moet het perse bij een officiële Apple store
LeonardN
4 jaar geleden
Hoho... :D
Ik zeg helemaal niet dat het kan, ik probeer uit te leggen dat je volgens mij met een probleem zit.
Er zij allerlei (betaalde) tools op het internet te vinden waarvan het maar de vraag is of het werkt.
Als iemand het thuis kan, kunnen ze het zeker bij zo'n telefoonwinkel op de hoek die nergens aan vast zit, wij noemen dat een "telefoonturk".
Klein winkeltje die hoesjes en telefoons verkoopt, maar ook wel telefoonsSIMs unlocked voor een tientje.
Daar heb je wellicht nog meer kans dan een echte Apple winkel. Hoe dan ook in mijn ogen is de kans van slagen klein.
De kans dat als je iets op internet "koopt" groot dat het "oplichting" is, dan wel omdat het ook met iTunes kan, of dat je maar door 1 beveiligingslaag heen breekt en je op de andere laag blijft hangen. (ik lees veel dat er mensen dan weer tegen een iCloudbeveiliging aanlopen).

Antwoorden (2)

Deze oplossing werkt onder een aantal voorwaarden waarvan ik niet weet of deze voorwaarden voor jouw iPad gelden.

3. Gebruik de herstelmodus
Heb je je iPad niet gesynchroniseerd en heb je nooit Zoek mijn iPhone ingesteld, dan kun je alleen de herstelmodus gebruiken om het apparaat te wissen. Hierbij worden alle gegevens en de toegangscode gewist, en is het dus niet mogelijk om een reservekopie te kiezen. Volg de onderstaande stappen.

1 Sluit de iPad via de usb-kabel aan op je computer en start iTunes. Zorg dat je de laatste versie geïnstalleerd hebt;
2 Heb je je iPad aangesloten, dan moet je de tablet geforceerd herstarten. Dit doe je door aan/uit- en homeknop tegelijk in te drukken totdat je het Apple-logo ziet;
3 Vervolgens zie je de herstelmodus op het scherm van je iPad en pc. Doorloop hierna de aangegeven stappen om het proces te voltooien.
4 jaar geleden
LeanaVandermeer
4 jaar geleden
LeonardN
Dankje ga ik zeker proberen.
Als je de aankoopbon hebt, dan pas zal Appel helpen met de iPad herstellen.
4 jaar geleden
LeanaVandermeer
4 jaar geleden
MasterSword
Oh helaas die hebben we denk ik niet.
Heel erg bedankt voor je reactie.