Ja dat kan.

https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/smartphone-tablet/muziek-overzetten-van-iphone-naar-pc.htm

Een positieve uitzondering hierop is Syncios. Een volledig gratis programma speciaal voor de iPhone en iPad om onder andere muziek mee van en naar de computer te kopiëren, dan wel overzetten.

Na installatie is Syncios direct klaar voor gebruik. Voor het vanaf de iPhone overzetten van muziek naar uw pc, gaat u als volgt te werk:

Open Windows Verkenner en maak een map aan, waar u de muziek afkomstig van uw iPhone naartoe wilt kopiëren. Bijvoorbeeld een map met de naam: iPhone-Muziek.
Sluit uw iPhone aan op uw computer via USB, en doe vervolgens helemaal niets meer met de iPhone.
Start Syncios.
Na enige ogenblikken zal het beginscherm van Syncios op uw beeldscherm getoond worden.
Klik in de linkerkolom van dit scherm op de optie Media.
Klik in het venster Media op de optie Music, die weergegeven staat in de rechterkolom. Syncios zal nu de muziekbestanden tonen die op uw iPhone staan.
Links naast de muziekbestanden wordt een kolom met selectievakjes weergegeven. U kunt de muziekbestanden die u wilt overzetten naar de pc selecteren door in het selectievakje ervoor te klikken. Door het bovenste selectievakje in de kolom van selectievakjes te klikken, selecteert u alle muziekbestanden ineens.
Door vervolgens op de knop Export bovenin het venster te klikken, verschijnt een klein venster. Een venster waarin u via de knop Browse kunt aangeven waar de geëxporteerde bestanden neergezet moeten worden op uw pc.
Navigeer via het venster Map selecteren naar de map op de pc, waarin u de muziek wilt opslaan. Door op de knop OK te klikken bevestigt u de selectie van de gekozen map en deze zal vervolgens in het invoervak Path worden weergegeven.
Met klikken op de knop Export geeft u Syncios de opdracht de geselecteerde bestanden daadwerkelijk naar de gekozen map te exporteren, oftewel: de muziek over te zetten van uw iPhone naar uw pc.