Hoe moet ik hiermee portforwarden?

In mijn Connect Box staat dat ik een ip moet hebben met 192.168.178.(getal)
Alleen in mijn CMD staat mijn 192.168.0.104.
Die moet eigenlijk 178 zijn maar ik weet niet hoe?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoe ben je op deze router gekomen dan? Doe ipconfig in een cmd venster en dan krijg je zoiets als dit:
Ethernet adapter Ethernet: Connection-specific DNS Suffix . : fritz.box
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 172.16.1.10
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 172.16.1.1 Die gateway is je router adres, en je ip4v is het adres van de computer, als dat 3e octet niet hetzelfde is dan kun je niet naar je router verbinden tenzij er tussen jouw PC en router nóg een router staat. Met andere woorden je kunt geen screendump maken van je router zoals in je vraag, óf het gegeven adres 192.168.0.104 behoort ergens anders toe.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is dat
Ethernet adapter Ethernet: Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::dc3c:72a1:7677:76f1%16
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.104
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1 Ik zit verbonden met een router via kabel die verbonden is met de main router via wifi.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Precies, dus de router maakt hier een foutje, vul in het vakje waar je het laatste octet kunt invullen gewoon je eigen adres(104) en dan komt het wel goed. Overigen is het netjes als je port-forwarding gebruikt ook zelf dan een statisch adres te nemen (bijv. 192.168.0.200 of iets onder de 10 maar geen 1) Want bij een DHCP lease is het mogelijk dat je na een dag tot dertig dagen o.i.d. een ander adres krijgt, en dan klopt je port-forwarding niet meer.

Antwoorden (1)

Heb de reacties gelezen, denk niet dat de router een 'foutje' maakt. Als ik je ipconfig verhaal goed begrijp heb je twee routers. Schematisch: Internet <kabel> router 1 <kabel> router 2 <wifi> computer. Klopt deze schematische weergave? Je computer krijgt een ip-adres van router 2 en ik denk dat het screenshot hierboven van de instellingen van router 1 zijn.

Wat je moet doen om port forwarding hier te gebruiken:
- Achterhaal het ip adres van router 2 dat begint met 192.168.178.*. Dit kan je op de zelfde website achterhalen als waar je bovenstaand screenshot hebt genomen.
- Zorg dat je deze forward via het formulier van het screenshot.
- Ga nu naar de instellingen van router 2 (type in je browser 192.168.0.1) en zoek op hoe je hier kan forwarden.
- Forward vervolgens je computer. Hiermee bedoel ik ip-adres 192.168.0.104.
Zie dat ik het heb omgedraaid, de schematische weergave is: Internet &lt;kabel&gt; router 1 &lt;wifi&gt; router 2 &lt;kabel&gt; computer. Dit verandert echter niks aan de rest van het antwoord.
Toegevoegd op 25 augustus 2019 09:14: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oh, jij denkt dat ik een ongefundeerde reactie plaats. Die connectbox is één grote chaotische ramp waarbij mensen van het dak schreeuwen uit frustratie, en dan geloof je niet dat deze router het webadres verkeerd zet? Zie het epos wat bestaat uit een aaneenschakeling van minpunten op tweakers :https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/
vraagBraak1
4 jaar geleden
@Bhagavad: Hij verteld dat hij twee routers heeft. Ieder router heeft een eigen range aan ip-adresen die het uitgeeft. Dat hij dus op de ene router kijkt, terwijl zijn computer een ip-adres van de andere router heeft gekregen lijkt me dus een mogelijkheid. Ik dacht dat je dit detail misschien over het hoofd had gezien, niet zozeer dat je een ongefundeerde reactie had geplaatst. Mijn excuus als die zo overkomt. Het lijkt me echter een poging waard om mijn manier te proberen, niet dan? Dat een router een verkeerde range aangeeft heb ik eerlijk gezegd nog niet eerder meegemaakt, maar voor alles een eerste keer. Ben benieuwd wat de maker van deze vraag te melden heeft.