Hoe krijg ik Windows weer opgestart?

De laptop is een Dell latitude e4310.
Hij draait op Windows 7 en was al lange tijd niet geupdated. Ik heb 70 updates gedaan en sindsdien krijg ik deze melding als ik de laptop wil opstarten: ''Windows failed to start.
A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem insert your windows installation cd.
Status 0xc0000098 info: Kan Windows niet laden omdat een essentieel systeenstuurprogramma ontbreekt of beschadigd is.

Ik heb deze cd niet meer. Wat kan ik nu nog doen om hem opgestart te krijgen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Windows 7 wordt niet meer geüpdatet. Je zult er Windows 8 of 10 op moeten zetten."
Welnee, laptop is 10 jaar oud, en windows 10 zal niet lekker lopen(of zelfs helemaal niet)
SingingCoyote13
4 jaar geleden
https://xubuntu.org/download/ je kan als het allemaal niet lukt, een live dvd iso van linux downloaden
die je kan branden naar dvd, of op een usb stick kan zetten met ETCHER probeer Xubuntu 18.04 LTS, je kan deze in de pc doen
en in de bios de boot volgorde veranderen zodat je dvd speler
eerst komt, en dan xubuntu zo opstarten.
je komt dan bij de optie ´eerst uitproberen´ terecht. neem die
dan kom je na flink wat laden in xubuntu terecht (dvd spelers zijn traag)
hier kun je je harddisk aankoppelen, zodat je mogelijk nog
bestanden kun redden die je nog niet gebackupt hebt.
(via een usb stick, of als je geluk heb op een cd/dvd zetten met xfburn)
daarna kan je kiezen of je je systeem wilt vervangen voor
Xubuntu of dat je het opnieuw wilt proberen Windows 7 te redden. er zijn twee versies van Xubuntu de 32 en 64 bit
als de 64bit niet werkt kun je de 32 bits versie proberen
probeer niet 19.0 Disco Dingo die heeft maar updates tm eind dit jaar.
Xubuntu 18.04 LTS heeft langer updates
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
U kunt opnieuw een besturingsysteem daarop installeren. U kunt het kopen via de Microsoft site of het iso gewoon ergens cracken (illegaal).

Antwoorden (1)

Hij zegt dat niet voor niets. Er ontbreken onderdelen van het besturingssysteem. Er is een CD nodig met Windows 7, of een USB-stick met dit besturingssysteem. Dat kan via:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7 maar dat moet dan via een andere PC. Ook heb je je productcode nodig. Je kunt Windows 7 blijven gebruiken tot januari 2020. Nou is dat wel kort dag, dus een overstap naar Windows 10 ligt voor de hand. Het kan zijn dat je helemaal opnieuw moet beginnen op je laptop, maar je hebt natuurlijk een back-up gemaakt van je belangrijke bestanden, niet? Een nieuwe licentie is niet duur, kijk eens op https://onlinekeys.nl. (nee, ik heb geen aandelen)
escape