Rechtermuisknop gebruiken; verkenner werkt niet meer en sluit af in Windows 10?

Als ik met mijn rechtermuisknop op een document, map o.i.d. klik om de info op te vragen:
1. gaat er eerst het blauwe rondje een behoorlijke tijd draaien
2. vervolgens wordt de verkenner gesloten en
3. komt weer bij beginscherm.
Ik heb al van alles geprobeerd: bepaalde pas geïnstalleerde software verwijderd, opstarten in 'Veilige modus" en "Windows schoon opstarten". Maar helaas heb ik dan hetzelfde probleem. Heeft iemand nog een oplossing voor mij?
Alvast bedankt.
Groet
Paul

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat voor computer heb je ?
Heb je al een goede virusscanner ?

Antwoorden (2)

Wat kan je nog doen?:zet je computer terug naar een datum voor dit probleem zich voordeed.
Eventueel scannen op malware.
Gebruik dit eens:
https://support.microsoft.com/en-us/help/10164/fix-windows-update-errors
Toegevoegd op 02 augustus 2019 16:00: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Systeemherstel werkt meestal het best.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Systeemherstel werkt meestal het best."
Meestal niet... systeemherstel werkt behoorlijk beroerd.
Het lijkt dat je context menu corrupt is(het menuutje wat je krijgt als je met rechtermuis klikt)
Elke softwarefabrikant kan daar z'n context in zetten zoals zip of rar, je klikt dan met je rechtermuis op een bestand en via de context kun je dat dan zippen. Nu zit er corrupte context item in je menu wat er voor zorgt dat je explorer crashed, met de link in de bron kun je ShellExviewer downloaden en alle context menu items ermee uitzetten, probeer deze weer één voor één aan te zetten en check tussentijds wie de boosdoener is, en die entry verwijder je, of je de-installeert de software die erbij hoort. Meer info ontrent dit gedrag vind je in de 2e link.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Beste Bhagavad,
Bedankt voor je reactie. Ik heb dit uitgeprobeerd. Eerst alle niet Microsoft onderdelen uitgezet en toen was het probleem opgelost. Daarna één voor één weer allemaal aangezet en gek genoeg heb ik nu alles weer aanstaan en werkt de rechtermuisknop weer zoals het hoort. Ik hoop dat het zo blijft. De geboden oplossing is wat mijn betreft perfect!