Klik met de rechtermuisknop rechtsonder op je klok.
Kies ‘Meldingspictogrammen aanpassen’.
Klik in de linkerkolom op Tabletmodus.
Kies bovenaan “Wanneer ik mij aanmeld” op Bureaubladmodus.
Computer opnieuw opstarten.

Ikzelf heb Classic Shell Menu geïnstalleerd. Lijkt gewoon weer op Windows 7, zonder tegelfratsen.
http://www.classicshell.net/downloads/
____________

In de genoemde staat deze oplossing (die bij mij niet werkte):
Rechts onderin (naast de tijd en datum) zie je een icoontje met "meldingen"
Als je hier op klikt verschijnt onderin deze pop-up een overzicht met een aantal instellingen.
Waarschijnlijk staat je computer ingesteld op "tabletmodus"
Als je op dit icoontje klikt, wijzigt de instelling van je windows 10 achtergrond in de "gewone" achtergrond en heb je je oorspronkelijke bureaublad terug.
Toegevoegd op 22 mei 2019 07:17: tekst
SimonV
4 jaar geleden
liveisgreat
4 jaar geleden
als ik op die klok tik, krijg ik een kalender... doe wellicht iets verkeerd?
SimonV
4 jaar geleden
Bij mij werkt het zo...
In m'n bron stond deze oplossing (die bij mij niet werkte):
Rechts onderin (naast de tijd en datum) zie je een icoontje met "meldingen"
Als je hier op klikt verschijnt onderin deze pop-up een overzicht met een aantal instellingen.
Waarschijnlijk staat je computer ingesteld op "tabletmodus"
Als je op dit icoontje klikt, wijzigt de instelling van je windows 10 achtergrond in de "gewone" achtergrond en heb je je oorspronkelijke bureaublad terug.
SimonV
4 jaar geleden
Is het probleem al opgelost?

Andere antwoorden (1)

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027960/windows-10-turn-tablet-mode-on-or-off

Tabletmodus in- of uitschakelen
Door de tabletmodus is Windows 10 touchvriendelijker wanneer u uw apparaat als een tablet gebruikt. Selecteer Actiecentrum op de taakbalk (naast de datum en tijd) en selecteer vervolgens Tabletmodus om deze in of uit te schakelen.