Kun je met kali Linux alsnog gebruik maken van Windows?

Kun je met kali Linux alsnog gebruik maken van Windows, of werk Kali Linux niet zo?
mvg.
Of is Kali Linux, een extra toevoeging aan windows
(je hebt windows --> dan download je Linux --> en je hebt extra functies op windows, of klopt dit ook niet?)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
ronron1212
5 jaar geleden
https://www.security.nl/posting/552627/Kali+Linux+beschikbaar+in+de+Microsoft+Store

Antwoorden (1)

Wanneer je met linux werkt (welke linux maakt niet zoveel uit) en je wil tóch gebruik maken van Windows software dan heb je grofweg 3 keuzes:
1) een Windows omgeving emuleren. B.v. met Windows. Dit werk echter vaak erg gebrekkig.
2) een virtuele machine maken en daar Windows op installeren. B.v. met Virtual Box. Dit is de simpelste manier, maar enige technische kennis én een aparte Windows licentie blijft nodig.
3) via een bootloader als Grub je PC "dual boot" maken. Dan installeer je zowel Windows als linux op je PC. Hier is wat meer technische kennis nodig, maar je kunt wel he huidige Windows licentie blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi Ozewiezewozewiezewallakristallix, Hartelijk dank voor je uitleg, Nu weet ik zeker dat ik het beter niet op mijn school laptop kan installeren.
(1. low end pc
2. ik ben nog maar een beginner
3. heb hem ook nog nodig voor school) Ik had namelijk op verschillende sites gelezen dat je met Linux wifi wachtwoorden kon kraken, dat leek me wel handig. Nogmaals:
Hartelijk dank!
ronron1212
5 jaar geleden
https://www.security.nl/posting/552627/Kali+Linux+beschikbaar+in+de+Microsoft+Store