Koop een Windows licentie bijvoorbeeld hier https://softwarelicense4u.com/nl/windows-10-professional-licentie-32-64bit-nederlands
Download Windows 10 hier via de Microsoftpagina: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Gebruik daar de tool om een USB-stick of DVD te branden
Herstart de PC
Zorg in BIOS/Bootsequence dat het gemaakte medium als eerste gelezen wordt
Installeer Windows naast of over Linux heen
---
Dat is grofweg 1 methode. Mocht je nog een oude licentie hebben, of een stap niet snappen of gedetailleerder willen hebben. Zeg het dan.
---
Het is verstandig (en zelfs nodig als je de Linux partitie gaat formatteren/overschrijven) om eerst al je data veilig te stellen.
---
Dit zijn de vragen die je jezelf moet stellen:
-Staat er waardevolle data op de PC?
-Staat deze op de fysieke bootschijf
-Staat deze op de bootpartitie
-Wil ik Linux EN Windows, of enkel Windows
-Stond er ooit Windows op deze PC?
-Heb ik daar nog een code van?
Toegevoegd op 19 mei 2018 08:32: tekst
5 jaar geleden
gewoon een dvd met windows 10 in je pc stoppen,en deze installeren.
je krijgt dan de optie om alleen win10 op je schijf te zetten,of samen met je bestaande linux systeem.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"gewoon een dvd met windows 10 in je pc stoppen,en deze installeren."
Hoe kom je aan een gewone dvd met windows 10? Komt die gewoon uit de lucht vallen op commando? En wat als je geen gewone DVD player/recorder hebt in je PC? Hou je dan gewoon die DVD in je hand en vliegt de informatie gewoon vanzelf op de PC?