ik heb alles uit de %temp%, temp en config gewist, nu is mijn computer een wrak! wat nu?

op YouTube werd mij leuk uitgelegd dat, als ik alle bestanden uit de %temp%, temp en config zou wissen, mijn computer weer als een engeltje zou functioneren...
helaas was dat niet het geval.
ik kreeg in eerste instantie de melding dat ik geen grafische kaart meer bezat of niet geïnstalleerd was.
ik heb dit probleem via de windows willen verhelpen, maar ging helaas niet.
nadat ik mijn computer had gereboot kwam de aap uit de mouw en bleek mijn computer tot niets meer in staat.
zelfs via de windows her-instellen of naar fabrieksinstellingen ging niet meer, waarna ik de windows maar via de schijf en de bios opnieuw heb geinstaleerd.
de computer start en kan mij aanmelden bij windows, dat is geen enkel probleem.
de problemen beginnen bij het opstarten, dat al snel 5 minuten duurt.
en eenmaal opgestart is het geheugen alweer vol, draait de harde schijf op hoog toeren en is de ram tot de nok toe gevuld.
de pc lagged, stottert en hapert alles alsof het een lieve lust is.
m.a.w.., mijn pc is een wrak!
en er is niets meer aan te doen.
ik vrees dat er bestanden gewist zijn die in de fabriek geïnstalleerd waren en die voor de hardware dienden...
niets werkt, en weet na het onophoudelijke aan en uit zetten en de windows steeds maar weer opnieuw installeren geen raad meer, en had gehoopt dat iemand dit probleem herkent en mij kan helpen om dit probleem snelst opgelost te krijgen.
bij voorbaat dank hiervoor!
groetjes, Olaf.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Volgende keer je pc na laten kijken door iemand die er verstand van heeft.
TurfGraver
6 jaar geleden
Schone installatie op leeg gemaakte schijf (laten) maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij mag je config niet verwijderen omdat daar in staat wat de computer bij het opstarten moet doen.
SimonV
6 jaar geleden
Wil je wel geholpen worden?
Ik heb je eerder onderstaande vraag gesteld, geen antwoord... Welke processen vragen veel RAM?
Type Ctrl + Shift + Esc
Klik Processen.
Klik op Kopje Geheugen, zodat de meest geheugenvragende processen bovenaan staan. Type Windowstoets + R
Type Eventvwr
Kijk daar of je in de logboeken kunt zien wat er aan de hand is.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zijn er een aantal extra bestanden nodig om de computer weer goed te laten functioneren. Meestal kan je de installatiebestanden (niet windows zelf natuurlijk, maar wel de installatiebestanden vd verschillende componenten) downloaden en zelf installeren vanaf de website van de fabrikant. Hiervoor moet je uiteraard wel weten wie de fabrikant is en welk type je hebt,

Een andere mogelijkheid is kijken welke onderdelen je hebt en zelf naar de installatiebestanden op zoek gaan. Dit geeft een schonere installatie, maar meestal geven fabrikanten er ook nog wat "eigen" software bij die je dan mogelijkerwijs mist.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
fantastisch, Thecis!
ik ben heel erg blij met je oplossing!
ik heb dat probleem bij een hp 255 en een i5 nog wat. ik zal het even uitzoeken en je goede raad opvolgen. hartelijk dank voor je hulp.
ik ga het proberen.
groetjes.
TurfGraver
6 jaar geleden
Ik ben ook heel benieuwd of je enthousiasme blijvend is... sterkte.
LeonardN
6 jaar geleden
DIt wordt gewoon een gevalletje herinstalleren van Windows. En als dat niet werkt is er iets veel gekkers aan de hand.
Thecis
6 jaar geleden
@Turfgraver
Als u andere ideeen heeft, laat het weten. Volgens mij zijn we hier om te helpen, niet om elkaar te bekritiseren.
TurfGraver
6 jaar geleden
Ja, dat is ook zo. :-|
Mocht vs ook nog een iPhone hebben en de hoofdtelefoon jack missen hier ook zo'n leuk YouTube filmpje...
https://youtu.be/5tqH-Un9SFU