heb ik een laptop kapot gemaakt?

Vandaag moesten we op school op de laptops werken. Aan het einde van de les moesten we eerst de laptop helemaal afsluiten en daarna pas in een kar voor laptops doen (In de kar zitten speciale oplaad kabels voor de laptop https://www.itmeubel.nl/lapcabby/) Ik dacht dat de laptop wel aan het afsluiten was en heb hem al in de kar gezet voordat die helemaal was afgesloten. Ik vroeg me af waarom hij eerst helemaal uit moest. Zelf dacht ik dat het was omdat je computer weergeeft dat je het afmelden moet forceren. Heeft iemand van jullie een ander iets waarom de laptop helemaal moet zijn afgesloten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
LeonardN
6 jaar geleden
De laptop gaat hier niet kapot van.

Antwoorden (2)

nee hij is denk ik niet kapot, in het ergste geval moeten ze m opnieuw installeren en mogelijk is de laptop in slaapstand gegaan en staat ie nog aan maar dan merken ze dat vanzelf
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel erg bedankt voor het reageren!
Ik heb via het logo links onderin de laptop afgesloten dus ik denk dat hij dan niet in slaapstand gaat. ook heb ik van te voren alle programmas dicht gedaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk het ook niet dat die in slaapstand is gegaan, maar zeker weten dat doe ik niet.
De laptop kan wel tegen, maar mogelijk is niet alles correct opgeslagen. Volledig afsluiten bespaart tijd bij het opstarten en mogelijk zal deze laptop iets langer over doen bij opstarten. Maar de kans is groot dat wel los loopt. Je bezorgdheid is goed.

In specifieke gevallen zoals bij een update of zo is het wel van belang.

De laptop is mogelijk nu in slaapstand ipv helemaal uit. Nu gaat het niet om 1 laptop, maar 10 tallen en dan is de kans dat als de manier werken eerst helemaal uit en daarna pas in de kar wel schade oplevert. Er is gewoon een kleine kans dat er iets misgaat, maar als ipv 1, maar de hele klas snel snel doet, dan is het wachten op problemen of gewoon te veel werk voor de ondersteuner. Een opstart probleem met 1 laptop is nog wel te doen. Het is alleen irritant. Maar als ze dat allemaal dat doen, dan is de snelheidswinst of het gemak van de laptop weg.

Gewoon de volgende keer iets meer tijd nemen en wel correct afsluiten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgende keer sluit ik hem zeker met wat meer tijd af :)
van te voren had ik alles opgeslagen en uit gedaan qua programmas.
dus ik heb alles opgeslagen. De laptop gaf van te voren duidelijk aan op het afsluit scherm: Afsluiten. Die kar geeft alleen stroom en ik denk dat dat geen probleem zal zijn of de laptops dan in slaapstand zijn of helemaal afgesloten, of zit ik dan helemaal verkeerd?
Ieder geval bedankt voor het reageren!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een laptop kun je snel uit slaapstand halen, want in slaapstand draaien er nog wel wat software, maar zeer weinig. Ik zeg zeer weinig problemen en dat zit dicht bij geen problemen. Als je alles opgeslagen en alle programma's uit gezet hebt en het commando afsluiten gegeven hebt, dan heb je alleen niet niet wacht of het commando ook uitgevoerd is. Laptops zijn domme krachten en je kunt er niet 100% zeker van zijn dat ze alle opdrachten uitvoeren. Via wifi kun je laptops updaten. Of dat kan vanuit de kar in deze specifieke situatie dat weet ik niet. Je kunt ook niet alles weten.