Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe OS X opnieuw installeren ?

Ik heb een Mac Mini die ik verkoop en ik wil die resetten, dat heb ik voor een deel al gedaan. Ik heb m'n drive ge'eraset maar als ik dan OS X opnieuw wil installeren vraagt hij om m'n Apple ID en als ik het ingeef dan zegt hij dat het artikel momenteel niet beschikbaar is.

kan iemand mij helpen ?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Houd de command + R toets ingedrukt tijdens het opstarten, hierna verschijnt het recovery programma van OSX en hier kun je de MacMini terugbrengen naar een schone OSX installatie. Check voordat je die optie kiest eerst even het terminal programma om de datum te checken, als deze niet correct ingesteld staat dan zijn de certificaten niet geldig en verloopt deze her-installatie niet zoals gepland. In het terminal venster volstaat simpel 'date' te typen zonder ' ' en daarna enter drukken. Met exit verlaat je het venster weer. Je kunt ook via een ander OSX apparaat het installatie bestand downloaden en met de diskutility (zie bron voor meer info) een opstart disk/usb stick maken, en daarna steek je die drive/usb stick in je macmini en houd je ALT ingedrukt tijdens het opstarten om de opstart volumes weer te geven en te selecteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding