Weke Microsoft Visual programma's kan ik verwijderen?

Ik heb windows 10 en me laptop is 1 jaar oud. Ik zie programma's staan met het jaar 2005. Kan ik die gewoon verwijderen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
14.9K

Antwoorden (1)

Nee, die kun je niet zomaar verwijderen.
Als een softwareontwikkelaar Visual C++ 2005 gebruikt heeft voor z'n programma, heb je deze versie nog nodig. Vandaar dat je ziet dat deze in 2016 nog geïnstalleerd werd op je computer.
Je kunt wel versies voor 64 bit verwijderen als je Windowsversie 32 bit is (en andersom).
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stel je voor ik haal toch een programma weg dat een applicatie nodig heeft, wordt dat dan aangegeven? En is er ook ergens te vinden wat de standaard programma's zijn voor mijn laptop?
SimonV
6 jaar geleden
Het programma piept vanzelf als het niet opgestart kan worden. Standaardprogramma's:
Klik op de Startknop.
Klik op Instellingen > Systeem.
Klik links op Standaardapps.
Er opent een overzicht van apps die standaard gebruikt worden. https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-10-privacy-en-basisinstellingen
SimonV
6 jaar geleden
Door het verwijderen maak je maar een paar Mb vrij.
Dit lijkt me niet op te wegen tegen het gedoe om de betreffende Visual C++ of het programma opnieuw te installeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Simon V "Je kunt wel versies voor 64 bit verwijderen als je Windowsversie 32 bit is (en andersom)" "(en andersom" - zou ik niet doen.
Problematisch , want dan moet je eerst uitzoeken welke 32 bit programmas ook 32 bit VC++ 2005 of hoger gebruiken.
Voor een 64 bit bestuursysteem zou ik de 32 bit
VC++ rustig laten staan. Net zoals je zei - voor de paar MB is het niet de moeite waard.