Wat is het nut van de functie beeldscherm draaien?

Met Ctrl+Alt+pijltje (of Alt + pijltje) kun je je beeldscherm 90 graden of 180 graden draaien.

Erg irritant als je een spelletje speelt wat deze combinatie kent.

Maar wat is dan het nut van deze functie (zeker als sneltoets) waarom zou je je beeldscherm willen draaien? Ik vind het al een onlogische opties, maar zeker om deze onder een sneltoets te zetten.

Amadea
7 jaar geleden
Als het beeldscherm fysiek óók een kwart slag gekanteld kan worden is het handig voor sommige programma's. Bijvoorbeeld als tekst in de vorm van een boek is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou je niet veel beter kunnen vragen, hoe je dit probleem kan voorkomen?
sterredag
7 jaar geleden
Nah, als ik maar weet hoe ik het terug kan zetten, maar dat was ff uitzoeken, want we wisten niet hoe het gebeurde. Nu wel. Dus simpel terug te draaien als het nodig is.
Ik snapte alleen de logica van de hele functie niet. :)

Het beste antwoord

Veel monitoren kun je een kwartslag linksom en/of rechtsom draaien, om zo een "portrait" weergave te krijgen. Ik heb bijvoorbeeld altijd een van de drie monitoren aan mijn computer gekanteld staan om lange documenten makkelijker door te kunnen lezen. Windows weet alleen niet hoe jij je monitor hebt hangen, dus dat moet je vertellen. De instellingen om je display per monitor te kunnen roteren is dus nodig.

Mensen willen ook regelmatig monitoren aan het plafond monteren in bedrijfsruimten et cetera, dus ondersteboven is ook best vaak nuttig.

Ik ben het met je eens dat een dermate makkelijke sneltoets vaker voor problemen zorgt dan dat 'ie nodig is, dus dat ze die beter onder een meer obscure combinatie hadden kunnen plaatsen.

Overigens is het niet Windows die de sneltoets heeft gekozen maar de maker van de stuurprogramma's voor je grafische kaart. Niet alle stuurprogramma's hebben deze sneltoets. Volgens mij in ieder geval Nvidia wel maar ATI niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sterredag
7 jaar geleden
portrait heb ik zelf nog nooit gezien. Maar op zijn kop bij bedrijven, ja dat vind ik wel een goede, niet bij stil gestaan. Dank je wel voor de uitleg! :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@sterredag Nog nooit op een vliegveld geweest? Daar hangt het merendeel op portretstand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://previews.123rf.com/images/hofmeester/hofmeester0708/hofmeester070800003/1476688-digital-airport-departure-boards-on-airport-Stock-Photo.jpg
sterredag
7 jaar geleden
Nog nooit op een vliegveld geweest nee :)