De meeste mobiele telefoons kunnen met een paar klikjes in een wifi-hotspot worden veranderd, waardoor je erop kunt inloggen net als op je wifi verbinding thuis of op het werk. Je telefoon werpt zich dan op als wifi-router, dus hij staat bij je beschikbare wifi netwerken. Dit heet "tethering". ("Tethering is the act of sharing your phone's mobile data connection with another device.")

Dit is meestal heel makkelijk in te stellen. Op mijn iPhone 6 is het bijvoorbeeld "Instellingen" -> "Persoonlijke hotspot". Dan het knopje aan, een goed wachtwoord instellen en klaar. Op mijn Sansung Galaxy S7 met Android is het met het naar-beneden-trek-instellingen-scherm-dingetje bij "Mobile hotspot" (er zijn ook nog manieren om er via de instellingen te komen).

Als je er niet uitkomt met jouw telefoon kun je het best even googlen op je merk/type telefoon en het woord "tethering", of anders je vraag hier aanpassen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor uw snelle reactie. Ik zal er een stuk verder mee komen!