hoe krijg ik programma's en bestanden naar mijn macbook?

ik heb een probleem: toen ik met de time machine mijn bestanden wilde oversluizen naar mijn nieuwe macbook, zat mijn prullenbak vol met ik schat 10 miljoen bestanden van backups uit 2012 en 2013 die ik naar mijn prullenbak had gesleept vanuit mijn externe harde schijf. De laatste kopie kon ik niet maken omdat de schijf vol zat. Ik zag geen andere oplossing.

omdat hij steeds na uren de prullenbak inventaresen voor de bestanden gewoon weg te gooien en bleef melden dat ik bepaalde bevoegdheden niet had waardoor alles voor niets was, heb ik de externe harde schijf geformateerd en heb ik opnieuw de time machine aangezet op mijn oude macbook, zodat deze na 10 uur reservekopie maken alsnog een kopie op de externe schijf heeft.

Nu komt het volgende probleem, na een uur werken en 35gb verder van de 386 gb loopt ineens mijn time machine vast. Hij doet nu zeker een minuut over 1 kb, dat schiet niet op.
Mijn macbook is een oudje, 15 jaar oud, maar mijn harde schijven zijn beide nog redelijk nieuw. Echter werk ik nu in leopard en mijn nieuwe computer heeft El Capitan. Ik wil heel graag in El Capitan werken en mijn adobe pakket meenemen, en roxxio toast en mijn muziek en eigen gemaakte video's overzetten, maar ik ben ten einde raad. Hoe krijg ik mijn bestanden van de ene computer naar de andere?

Via hetzelfde netwerk werkt niet en via time machine dus ook niet. Wat werkt er nog wel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Hoi hoi,

De 'goedkoopste' oplossing is een Firewire 800 kabel en een verloopstukje van firewire naar thunderbolt kopen (bijv. vd MediaMarkt).

Je koppelt deze 2 Mac's aan elkaar met het genoemde kabeltje (en verloopstukje).

Je houdt de 't' ingedrukt van de oude Mac (Target Disk Mode) terwijl je het aan/uit knopje indrukt, houdt je de 't' hem nog steeds ingedrukt voor ong. 10 sec.

Je start de nieuwe Macbook op. Dan zie je de harde schijf van jouw oude Mac verschijnen op je nieuwe Mac. Dan kan je van daar simpel bestanden kopiëren/slepen.

Je bent 1. goedkoper uit (dan door iemand laten doen) en 2. is dit de snelste manier, doordat je het niet eerst 'elders' moet kopiëren en daarna pas naar je nieuwe Mac.

Als je er niet uit komt of hulp hierbij nodig hebt, kan je me een privé-bericht sturen, dan komen we er vast wel uit.

Groetjes!

Apple-Guru.