welk besturingssysteem is het best?

dan heb ik het over ubuntu linux windows en mac en dan ook graag de beste versie alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat hangt mijn inziens ook vooral af wat je voor wensen hebt. Game je bijvoorbeeld veel? Dat soort dingen.
Ritsuka
7 jaar geleden
beste voor wat?
Amadea
7 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk, en hangt ook nog af van wat je bent gewend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben windows best zat ik heb het al sinds windows xp en ik wil iets om te gamen verder heb ik niks nodig
ik wil alleen minecraft en/of gta enzovoort en wat andere kleine spelletjes (niet dat gta klein is)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en ik wil iets om te gamen verder heb ik niks nodig Dan is de enige serieuze optie Windows 7, 8 of 10. Op OSX draait maar een fractie en Linux gebruiken als gameOS is ook verre van ideaal.

Het beste antwoord

Het gaat heel erg af naar je behoeftes, maar over het algemeen wordt MacOS X gezien als het beste besturingssysteem. Alhoewel Windows over de jaren erg veel verbeterd is, heeft het nog steeds niet de veilige architectuur die je wel met MacOS zou hebben. Wel zijn er voor Windows een hele hoop meer applicaties beschikbaar, maar MacOS komt aardig in de buurt. Je zal zien dat het ook aardiger in gebruik is.

Als je een thuisgebruiker bent raad ik Linux al helemaal niet aan, dat is iets wat je alleen kan gebruiken als je graag een "dedicated" server wilt starten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor het advies, kan je mac gewoon op een pc zetten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, een mac is een compleet ander soort computer. Die drait op eigen hardware. Je zult dus een mac pc moeten kopen hiervoor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt OS X gewoon op een PC zetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Link: http://www.pcmweb.nl/koopwijzer/installeer-os-x-op-een-pc.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Linux is helemaal niet alleen geschikt voor een 'dedicated server'.. Linux heeft heel veel 'stromingen' en die zijn zeer geschikt voor huis-tui en keukengebruik. Er zijn zelfs meer apparaten met Linux dan Windows/ OS X.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@WDHBGS Dat is niet "gewoon" dat is een hoop gedoe wat niet altijd werkt en buiten alle garantie of hulp valt.

Andere antwoorden (2)

Welk besturingssysteem het best is, is een relatieve vraag. Hangt vooral af van je persoonlijke smaak en ervaring. Zo kan Linux heel goed dienen als besturingssysteem voor de thuisgebruiker, het ligt eraan welke distributie je gebruikt. Ubuntu is één van de bekendste, zeer stabiel en prima mee te werken. Windows is sterk verbeterd door de jaren heen. Het verschil tussen Windows en Mac is dat Windows (Microsoft) bouwt een besturingssysteem voor verschillende computersystemen En Mac (Apple) bouwt een eigen computer speciaal voor een eigen besturingssysteem. Grote voordeel voor Mac is dus dat het besturingssysteem beter aansluit op de computer. En dus stabieler, zegt men. Maar of je er ook mee kunt werken is iets persoonlijks. Ik heb bijvoorbeeld een bloedhekel aan Mac en alles wat van Apple is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Minix, het OS dat Linus Torvalds ook in Amsterdam heeft bestudeerd en dat als idee diende voor Linux, maar er geen kloon van is. Minix is zelf herstartend, als een proces vastloopt zul je nooit zien "CRITICAL PROCESS DIED" zoals bij Windows.