Aangezien je nog steeds gebruikmaakt van Windows XP of Vista, zal de hardware van je PC wellicht ook verouderd zijn. Kijk daarom de systeemvereisten voor Windows 10 goed na, alvorens je je aan een upgrade waagt. De systeemvereisten van Windows 10 zijn dezelfde als deze voor Windows 7.

Toegevoegd na 10 minuten:
Helaas. De gratis upgrade is er alleen voor Windows 7 en Windows 8.1.
7 jaar geleden
Nee, vanuit Windows Vista en ouder kun je geen gratis update krijgen naar Windows 10. Ook voor 7, 8 en 8.1 gebruikers begint de tijd te dringen, tot 29 juli is dat gratis, daarna moeten ook zij betalen.

Mocht je toch een 8 of 8.1 upgrade door willen voeren dan lees je onderstaande bron hoe dat moet.