Hoe kan ik vaststellen of mijn mobo of mijn HDD kapot is?

Ik probeer Win7 terug te installeren maar de CD valt stil ergens halverwege. Er is dan ook geen HDD activiteit meer.
Opstarten in DOS met een stick lukt goed.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou even een Ubuntu ISO kunnen proberen. Het kan ook de DVD zijn die beschadigd/niet goed gebrand is. Of soms een HDD instelling in het BIOS (AHCI).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou die instelling uit zichzelf veranderd zijn? De DVD is OK.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het was de Sata instelling in het BIOS. Ik kan je geen 10 punten geven op een reactie. Spijtig want je hebt die verdiend. :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tja 10 punten. Wat doe je ermee? Vind het leuker te horen dat iemand wat heeft gehad aan een tip.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer de installatie eens te doen via USB.
Wellicht dat de buffer volraakt van je CD/DVD speler en vast loopt.

Antwoorden (1)

Het moederbord testen kan je enkel nadat Windows geïnstalleerd is. De harde schijf kan je testen met de Ultimate Boot CD
http://decomputer.be/boot-disk-ultimate-boot-cd/
Hiervoor moet Windows niet geïnstalleerd zijn.