Vanaf wat voor resolutie zal windows schalen op een 13 inch scherm?

Ik heb vandaag een 13.3 inch ultrabook gekocht met een full hd scherm, echter tot mijn verbazing stond hier de schaling in windows standaard op 150% en als ik deze lager zet dan is alles te klein.

Het probleem is dat sommige applicaties hier nog niet voor gemaakt zijn (photoshop cc en visual studio). De laptop is hierdoor voor mij niet te gebruiken.

Weet iemand vanaf welke resolutie windows 10 automatisch gaat schalen? Ik kon hier zelf niks over vinden en kan het helaas niet testen.

Ik zit aan een macbook air 13 inch te denken, deze heeft een resolutie van 1440.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoezo te klein? Normailter moet alles op 100% staan. Heb je even goed opnieuw opgestart na wijzigen instellingen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zit aan een macbook air 13 inch te denken, deze heeft een resolutie van 1440. Wat heeft dat met je vraag te maken? Een Macbook draait normaliter geen Windows maar OS X.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien dat ik je probleem verkeerd om begrijp, maar is Windows op 100% en PS op 200% instellen een idee? https://feedback.photoshop.com/photoshop_family/topics/sui_feedback
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.tested.com/tech/pcs/460553-problem-high-ppi-windows-display-scaling/ Hier het probleem van hoge resolutie op kleine schermen als je wil of moet gaan schalen. Maar dat is bij reslouties nog hoger dan 1080p op 13 inch. De auteur zegt juist goed te kunnen werken met 1080p @13".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je zo'n hoge resolutie wil, moet je eerder denken aan 15 inch. Zou mijn advies zijn.
Jaspro101
8 jaar geleden
Je kan het ook gewoon uitschakelen, dat scaling... Weet alleen zo 123 niet hoe dat moet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
100% zetten...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
leesbril opzetten

Antwoorden (1)

Je klikt op de rechter muisknop op je bureaublad, vervolgens ga je naar Beeldscherminstellingen en je klikt daar op, dan zoek je naar geavanceerde beeldscherminstellingen. Dan zie je Resolutie, dan klik je de cijfertjes en dan kan je vervolgens bekijken wat het beste resolutie is wat voor u gewenst is, de meeste mensen kiezen voor de optimale prestaties 1280x800.

Toegevoegd na 15 minuten:
En probeer dan de schaling op 100% te zetten :)