Kan ik een pc op afstand besturen zonder internetverbinding?

Ik moet op locatie een pc besturen vanaf een tablet. Nu kan dat via VCN. Echter, ik heb daar geen beschikking over een netwerk. Wel kan ik mijn eigen modem meenemen en zo een netwerk creeren. Echter, ik heb dan geen internetverbinding. Kan dit werken?

Ofwel, kan ik een pc met een tablet besturen via een modem ZONDER internetverbinding?

Dank alvast!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zou kunnen met een lokaal netwerk, al betwijfel ik de mogelijkheid om dit te doen op een tablet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat wil je precies doen? Een presentatie houden op die manier is gemakkelijk, maar echt volledig een computer besturen zou lastig gaan. Het lijkt me mogelijk, alleen met bepaalde drivers en software op een computer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
inderdaad een presentatie doen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan ook met bluetooth dingen doen, ik weet alleen niet precies welke apps enzo je ervoor nodig hebt

Antwoorden (1)

met VCN, bedoel je VNC ?
dan ja, met een modem/router je maak een lokale netwerk (LAN). Er is geen nodig van internet voor de LAN. Je heb alleen maar de lan-ip van de pc kennen.

Als de tablet is Android, and de pc is Windows, je can ook gebruik maken van RDP.