Hoe kopieer ik de afbeelding van een pictogram mee?

Als ik een pictogram van de ene naar de andere Windows pc wil kopiëren verdwijnt de afbeelding. Hoe kan ik deze mee kopiëren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je hier met pictogram hoe het icoon van een document eruitziet? Bv. alle Word-documenten krijgen in principe hetzelfde Word-icoon mee.
Een afbeelding kan dan weer de verkleinde afbeelding als icoon meekrijgen.
Of bedoel je iets anders? Kan je je vraag misschien aanpassen of aanvullen?
samaiphon
7 jaar geleden
een screenprint van de ganse pagina maken Fn + Prnt Scrn en openen in Paint.
daar kan je de pagina bijsnijden en het resultaat opslaan bvb op een usb-stick en zo het pictogram overzetten
DeGelderseTrucker
6 jaar geleden
Precies wat samaiphon zegt, als je zijn stappen volgt, lukt het wel.

Het beste antwoord

Beste heer,

Hij verdwijnt niet, alleen zoekt Windows niet naar pictogrammen in de lokatie waar je de pictogram hebt opgeslagen.

Dus dien je hem OF in de juiste locatie op te slaan op de PC/laptop waar je deze pictogram heen hebt gekopieerd OF je geeft handmatig locatie vd pictogram op.

De 'juiste' locatie waar Windows op zoek gaat naar pictogrammen welk hij kan gebruiken is: %SystemRoot%\system32\
Daar staan alle 'systeempictogrammen'.
Daarnaast heeft ieder applicatie (buiten Windows applicaties) zijn eigen map waar deze pictogram bestanden zitten.
Hoe kan je deze locatie achterhalen?
Door op de betreffende programma te klikken met je rechtermuisknop, in het contextmenu kies je helemaal onderin voor 'eigenschappen/properties'. Dan kies je
'verander icoon/change icon' waarop je de lokatie ziet vd iconen. En hier dus ook het icoon kan plaatsen voor de desbetreffende programma.
Daar kan je dus handmatig naar de juiste locatie bladeren waar je pictogram is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dank!

Andere antwoorden (4)

ja kan ook de afbeelding selecteren door er met je linkermuisknop op te klikken,dan kiezen voor kopiëren (copy)en hem in de mail oid doe je hetzelfde maar dan kies je voor plakken (paste)!
klaar

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoelde dus de rechter muis knop

Toegevoegd na 1 minuut:
ipv de linker muis knop
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pictogrammen worden weergegeven door middel van bestandsassociatie / bestandstype associatie.
Wanneer een programma op uw pc geïnstalleerd staat, zullen bepaalde type bestanden met een programma geassocieerd worden. Bijvoorbeeld alle .xls bestanden krijgen een Excel pictogram.
alle .doc krijgen een word pictogram.

Wanneer je van één computer bestanden kopieert naar een andere computer, zonder dat dezelfde software is geïnstalleerd, kan het zijn dat er geen bestandsassociatie is, en dus de icoontjes niet kunnen worden weergegeven omdat de computer dan niet weet bij welk programma dat bestand hoort.

Het kan ook voorkomen dat bepaalde documenten door meerdere programma's kunnen worden geopend. Dan krijgt zo'n icoon bij het kopieeren naar een andere pc, waar de software ontbreekt een ander icoontje. Dit kan bijvoorbeeld bij .doc documenten voorkomen die origineel in Microsoft Word zijn gemaakt, deze krijgen dan per default een wordpad (kladblok) icoontje.

U kunt op uw computer ook handmatig de bestandsassciatie aanpassen, dus de computer vertellen wat voor soort bestanden met een specifieke extensie (.doc .zip .rar) etc door welk software programma dit standaard moet worden geopend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je kan ook inzoomen op het pictogram en dan een printscreen maken en het bestand dan openen in "Paint" of zo en opslaan
dat kan je dan van de ene naar de anderen computer overzetten met internet of usb-stick
7 jaar geleden
simpeler kan vaak ook, door het betreffende pictogram in de hoofdmap van het betreffende programma te plaatsen, waar veel programma's (en ook Windows) kijkt naar de benodigde bestanden. Het staat dan zoals dat genoemd wordt "in het pad" van het programma, dat aan Windows bekend is.