Kan ik een download versie van Windows op mijn laptop downloaden om vervolgens op DVD te branden en te installeren op PC (zonder besturingssysteem)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Voor Windows 10 bestaat er een Media Creation Tool, al weet ik niet zeker of dit de situatie die je beschrijft ondersteunt (zonder een oude versie van Windows op je pc).

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik vermoed, bij nader inzien, eigenlijk dat de manier die ik noemde niet gaat werken en alleen voor upgrades kan, maar je kunt het natuurlijk proberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je het hebt over Windows 10, maar ook in het algemeen geldt dat je Windows kunt installeren met een installatiemedium. Maar als je geen licentie koopt zul je Windows niet kunnen activeren, want de installatiebestanden die je kunt maken met de MCT (Media Creation Tool) zijn alleen gratis te gebruiken als OEM-versie. Dat betekent dat ze gebonden zijn aan de PC waarop nu al een legitiem exemplaar van Windows 7 of Windows 8(.1) draait. Je moet de installatie dan ook opstarten vanuit die besturingssystemen. Als je dat eenmaal hebt gedaan kun je vanaf dat moment een clean install doen, want de hardware van je PC is dan geregistreerd op de servers van Microsoft.

Maar altijd alleen vanuit een bestaande installatie of met een licentie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb Win 7 gedownload van een usenet. Gebrand op een (dubbele) cd en daarna geinstalleerd op een schone schijf. Dan moet je natuurlijk wel een licencie kopen bij Microsoft. Anders draai je met zwarte software en dat is strafbaar.
NB. Bij ons is Win 7 vrijwel niet te krijgen. Alleen maar zwart. Zodoende.