Als ik van standaardbrowser verander, veranderen dan de internet-snelkoppelingen automatisch mee?

Ik ben van standaardbrowser internet explorer 11 veranderd naar Mozilla firefox. Moeten de internetsnelkoppelingen dan automatisch mee veranderen naar de nieuwe browser of moet dit handmatig gebeuren. Bij mij is er na het veranderen namelijk geen verandering zichtbaar. Ik werk met Windows 8.1

Toegevoegd na 56 minuten:
De snelkoppelingen hebben na wijziging geen pictogrammen (ze blijven blanco) meer. Ze werken wel maar blijven via IE 11 de webpagina's openen.

1.6K

Antwoorden (1)

Tijdens de installatie van Firefox (geldt ook voor Chrome) worden nog 2 extra vragen gesteld.
1. Wilt u van Firefox / Chrome de standaard browser maken?
2. Wilt u de favorieten overnemen?

Nu ik je vraag nogmaals terug lees, is dit eigenlijk helemaal niet wat je vraagt...

Wanneer je snelkoppelingen op (bijv) je bureaublad hebt staan, zijn dit gewoon koppelingen naar een http-adres. Deze zouden gewoon moeten blijven werken. Dat het icoontje verandert, mag niets zeggen over de functionaliteit.

Mochten ze niet meer werken, zou je kunnen proberen met de rechtermuisknop er op te drukken en dan "openen met" te kiezen. Wellicht dat de programma-koppeling toch weg is. Hier kan je dan je browser kiezen (in dit geval Firefox) en het vinkje aanzetten "altijd met dit programma openen". Het vinkje zou ik niet direct toen, maar eerst even testen. Als het inderdaad werkt, nog een keer doen en dan wel het vinkje gebruiken.