het geluid van mijn computer is uitgevallen, hoe kan je het weer terug krijgen?

vanmiddag is mijn geluid van mijn computer uitgevallen

ik krijg deze melding als ik het probeer aan te zetten: een of meer audioservices worden niet uitgevoerd

ik heb al op internet gekeken naar een oplossing maar kan niets vinden

wie kan mij helpen??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Amadea
8 jaar geleden
Heb je in je taakbalk rechtsonder nog wel een luidsprekertje staan?

Antwoorden (2)

probeer je geluidkaart driver opnieuw te installeren ?
wellichte helpt een systeem herstel naar een dag dat het nog wel werkte ?
capthavoc
8 jaar geleden
Open via het Configuratiescherm Apparaatbeheer. Wordt daar een apparaat vermeldt met een vraagteken of een uitroepteken? Als dat zo is, dan het apparaat verwijderen uit de lijst. Windows opnieuw opstarten en zeer waarschijnlijk wordt er nieuwe hardware gedetecteerd. Installeer dan de juiste (originele) drivers.

Als je geen bijzonderheden vindt bij Apparaatbeheer, kun je proberen om de audioservice handmatig te starten.
1) Klik op Start en type 'services.msc' in het zoekvak. Druk op Enter.
2) Zoek in de lijst met services naar 'Windows audio'. Klik met de rechtermuisknop op deze service en selecteer 'Start'.
3) Klik met de rechtermuisknop op de service en kies 'Eigenschappen'. Stel Opstarttype in op Automatisch.