Hoe kan het dat mijn laptop gelijk vastloopt na opstarten?

Sinds gister middag liep mijn laptop opeens vast heb heem toen uit en weer aan gedaan. Nu elke keer doe ik hem aan ik voer me wachtwoord in en het duurt wel langer tot 5 minuten tot alle programma's enzo zijn opgestart.

Daarna klik ik de programma's weg klik ik bijvoorbeeld op start loop hij alvast en als ik op chrome klik ook alles.

Dit is de 1e keer dat ik dit heb snap niet hoe het kan ik heb een Lenovo G50 .

ik heb hem nog maar 5 Maand heb heel veel geheugen etc. 500 GB en 8 GB RAM.

Staat bijna niks op maar deed een spel op internet toen liep hij in 1 keer vast.

Ik heb windows 8

Heb al wat dingen verwijderd, maar niks helpt.

Kan iemand mij misschien heermee helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
pas 5 maanden oud? backup gemaakt? Dat spel ook verwijderd?
Zou voorstelen om in veilige modus op te starten; als je comp opstart dan ligt het waarschijnlijk toch door een of andere mallware dat je verwijderen moet. Heb je een virusscanner? Anders deze laten draaien heb je deze niet, dan wordt het lastig, daar je deze via internet kunt downloaden gratis AVG bijvoorbeeld. Heb je echt geen verstand van computer? breng deze terug naar de winkel en zegt dat deze vastloopt, kijken ze vast wel voor je na er zit immers garantie op. In het ergste geval een computernerd bestellen via marktplaats en een vaste prijs bieden voor het fixen daarvan. succes
btw Lenovo? arghh
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@vrijsimpel, op laptops zit hooguit twee weken garantie op de software (in dit geval windows) in de vorm van de bedenk tijd. Daarna is het aan de gebruiker zelf de taak om een back-up te maken. Als er dan fouten in de OS komen is het aan de gebruiker om er zelf voor te zorgen om deze op te lossen. Tevens heeft AVG op dit moment behoorlijk last van veel fouten in hun software waardoor Pc's vaak vast lopen. De fouten zijn vooral bij de gratis versie van AVG 2014/2015 te merken. Het beste is om een betaalde versie van AVG, Norton, Panda of Kaspersky te gebruiken. Tevens kan ik je opmerking in de groet niet helemaal plaatsen, Lenovo is een van de betere merken in de Pc wereld. Ik neem aan dat je nog nooit een Pc open gehaald heb, anders had je wel geweten wat ik bedoel. OT, Je kan naar een zaak als de Mycom of Paradigid gaan. Hier kun je tegen een vast tarief je Pc laten onderzoeken. Ik heb zelf bij de Mycom gewerkt. In jou geval denk ik dat ze je een diagnoze, en het virus vrij maken van je pc in rekening zullen brengen wat je ongeveer 70 euro zal kosten ( om heel eerlijk te zijn rekende ik zelf altijd naar de situatie, als ik denk dat het is wat het is zou ik je rond de 40 euro in rekening brengen) Je zou zelf je internet bestanden kunnen verwijderen (cookies ed.) ook het verwijderen van reclame software als cyberlink software, snapfish etc, die je overduidelijk niet nodig heb kun je gewoon verwijderen. Je zou de titel van de naam ook nog kunnen googlen, dan zie je vanzelf wel wat het doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt nog garantie, hij is pas 5 maanden oud. Dus als je hem terugbrengt naar de winkel waar hij is gekocht, kunnen zij je verder helpen.

Antwoorden (2)

Doorzoek de logboeken van Windows; klik op start en vul bij programma 's eventvwr.msc in en start dat programma. Zoek dan op "fout" om in het logboek verdachte dingen te vinden. De foutmeldingen zijn ook vaak verder op internet te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
bij windows 8 is er geen start.... hoe moet dat dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is wel start bij Windows 8, alleen werkt het anders. Druk gewoon op Start en vul eventvwr.msc. Dat moet werken.
Het kan helpen je internet geschiedenis op te ruimen ?
ik vermoed dat er een pagina vastloopt in je internet browser
misschien helpt een systeemherstel naar de dag voordat je dat spel speelde ?
capthavoc