kun je een win 7 licentie 2x gebruiken op dezelfde computer?|

Ik draai momenteel windows 7 op een laptop, netjes met licentie en alles.
Nu wil ik voor een bepaalde applicatie werken met een kale windows, met alleen dat programma. Kan ik diezelfde licentie gebruiken (op dezelfde pc en nooit tegelijk) of moet ik een nieuwe licentie kopen?
Ik weet dat als ik een licentie heb gebruik en dan windows opnieuw installeer dat ik dan dezelfde licentie opnieuw kan gebruiken, maar dan gebruik ik de oude installatie niet meer.
Mijn vraag is dus, kan ik wisselen tussen die 2 windows installaties zonder dat ze gaan mekkeren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ja, zonder problemen. Ik heb alles ook officieel, en zolang het maar op hetzelfde apparaat blijft is er volgens de microsoft activatie(internet dan wel telefonisch) niks aan de hand. Of het juridisch door de beugel kan is een ander verhaal, maar technisch is er geen obstakel....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juridisch klopt het ook je koopt een licentie per pc dus in theorie kan je hem wel 100 keer installeren per pc
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb een windows xp die momenteel op een stuk of 5 verschillende pc's is geïnstalleerd dat werkt ook (maar mag niet) dus dan zal dit ook geen probleem zijn.