Windows 7 64-bit op een Toshiba Satellite C660D-140 is enorm traag. Hoe komt dat en wat doe ik er aan?

Het is na een verse installatie + SP1 + alle overige noodzakelijke updates zelfs zo erg dat je na een simpele rechtermuisknop-klik op de desktop een paar seconden moet wachten totdat het context-menu zichtbaar wordt.

De Windows verkenner is ook hondstraag, applicaties starten zelfde verhaal.

Ik weet dat de AMD E-350 niet de snelste processor ooit is (2 x 800MHz) maar dit is niet normaal meer.

Ben ik beter af met Windows 7 32 bit of gaat dat niks uitmaken?

Zijn er nog andere manieren om de snelheid op te krikken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je kan beter Windows 7 64 bit hebben, die is beter. Maar als je Laptop traag is moet je eens kijken of er virussen op zitten. Dat kan makkelijk met: Malwarebytes. En om hem op te schonen. kan je CCleaner gebruiken. En Advanced system care 8! Ik hoop dat ik je geholpen heb!

https://www.piriform.com/ccleaner
https://www.malwarebytes.org
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Ze zijn allemaal freeware.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat in dit geval om een vers geïnstalleerde Windows (legitieme cd met bijbehorende sleutel).
Ik heb al veel laptops en desktops van Windows 7 voorzien, maar zo traag als dit heb ik nog niet meegemaakt. Zelfs mijn oudste Celeron laptop doet het beter met minder geheugen! In elk geval bedankt voor het meedenken (die laatste link die je gaf kende ik nog niet, dus ik heb er in elk geval iets van opgestoken).