Hoe verander ik mijn gebruikersnaam en hoe verwijder ik het wachtwoord bij aanmelding laptop?

Ik heb een nieuwe laptop. Bij de eerste opstart en in het invullen van de instellingen werd mij om allerlei gegevens gevraagd. Omdat ik niet wist waar het voor gebruikt werd, heb ik zomaar wat ingevuld.
Het gaat om m'n gebruikersnaam "c:\[gebruiker] " en het aanmeldwachtwoord (bij opstart van de laptop dus).

Hoe en waar kan ik mijn gebruikersnaam wijzigen?
Kan ik dat wachtwoord er helemaal uit halen? Ik ben ooit gecrasht met m'n PC en toen zei degene die 'm maakte dat het wachtwoord het extra moeilijk maakte om de gegevens uit de PC te kunnen terughalen. Bij latere PC's en laptops heb ik dus nooit meer een wachtwoord gebruikt.

De laptop (ASUS) draait op Windows 8.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18.8K

Antwoorden (1)

Dit kan je wijzigen in de pc-instellingen; Je gaat met je muis naar de hoek rechtsonderaan je scherm, je ziet een zwarte balk recht van je scherm verschijnen. Klik vervolgens op "instellingen", daarna "pc-instellingen wijzigen" (helemaal onderaan). Daarna klik je op "gebruikers". Op deze plek kan je heel gemakkelijk de gebruikersaccounts van jouw computer wijzigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
stefjager.. Ik zat eigenlijk ook met die vraag, en heb geprobeerd wat je hebt uitgelegd. Het lukt tot nu toe alleen om de wachtwoordbeveiliging uit te schakelen voor het activeren vanuit de slaapstand, maar niet voor de normale opstart. Wanneer ik kies voor "wachtwoord wijzigen" ( om vervolgens hier dan helemaal geen wachtwoord in te vullen) wordt er gezegd dat er om een beveiligingscode gevraagd zal worden, en dat die code dan naar een door mij te verifiëren e-mail adres gestuurd zal worden. Dat snap ik niet helemaal.