Is een macbook air met 128gb genoeg voor mijn studie?

Ik wil voor mijn HBO studie TP een macbook air aanschaffen.

Apple MacBook Air 13" (1,4GHz dual Core i5 / 4GB / 128GB)

128 GB flashopslag
4 GB RAM
Intel HD Graphics 5000

Ik zal deze voornamelijk gebruiken voor zakelijke doeleinden (school). Vooral tekstverwerking, presentaties, statistiek etc.
Natuurlijk zullen er ook een aantal video's en foto's op te komen staan.

De vraag is. Is deze macbook met 128gb genoeg voor school en voor mijn doeleinden?
En zo niet, zou ik het eventueel wel redden wanneer ik veel van mijn foto's en video's op zal slaan in dropbox o.i.d.?

p.s. Gelieve geen (negatieve) reacties over PC vs. Mac.
Als ik zelf een PC had willen aanschaffen had ik dat wel gedaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Voor het soort doeleinden dat je omschrijft, is de MacBook Air wel aardig. Naar mijn bescheiden mening kun je beter een goedkopere laptop kiezen zonder op functionaliteit te hoeven inboeten, met dan ook nog een grotere harde schijf. Maar dan zul je moeten overstappen op Windows en zo te lezen ben je daartoe niet bereid.

Het enige aandachtspunt is dus de harde schijf. 128 GB is niet veel, als je foto's en video's naast andere zaken wil opslaan. Dropbox biedt ook niet veel opslag en het nadeel van data opslaan in de cloud is dat je er de controle over kwijt bent. Beter koop je dan een externe harde schijf van 500 GB of 1 TB.

(Overigens is de MacBook Air ook een pc, maar dat terzijde.)