Hoe internet verbinding maken met Windows xp?

Ik heb een laptop met Windows XP. Ik heb hier altijd gewoon goed op kunnen internetten en nooit problemen mee gehad. Het ligt niet aan dat internet kastje want de WiFi doet het verder bij iedereen thuis op de laptop/telefoon.

Opeens had ik geen internet meer en ik krijg het niet meer terug gedraaid. Ik heb echt al heel veel geprobeerd maar niks werkt. Ik krijg steeds een zo een computertje te zien. (Zie afbeelding). De computer geeft wel aan netwerkkabel niet aangesloten, maar dat is het niet. Het ligt dus niet aan de internet verbinding want die werkt, en ik heb dus draadloos internet.

Als iemand me hiermee zou kunnen helpen zou echt super zijn! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.5K

Antwoorden (2)

Dat is bij mij ook zo. Ik heb sinds ik die tweedehands pc met Windows XP in huis gehaald heb een half jaar zitten tobben om met hem op internet te komen. Soms deed hij het maar meestal niet en dan liet hij alle internetverbindingen hier in het blok zien en ook deze afbeelding die jij hier hebt geplaatst. Met mijn hoofd-computer op Windows 7 had en heb ik helemaal geen problemen met de wifi en met de tablet ook niet.

Nu heb ik een maand geleden ontdekt dat als ik de pc met Windows XP aan zet en hem daarna gewoon met rust laat ook al zegt hij dat hij geen internetverbinding tot stand kan brengen hij die verbinding op den duur toch uit zichzelf vindt. Het kost je wel 20 minuten tot een half uur. Om niet steeds dat gezeur te hebben van te zitten wachten tot mijnheer zover is doe ik hem nu na gebruik niet meer uit en slaapt hij gewoon in als ik er niet meer aan zit.

Toegevoegd na 3 minuten:
PS., Die pc met Windows XP heeft een draadloze verbinding met het modem (Experia box van KPN).
9 jaar geleden
Die "1394-verbinding" is geen internetverbinding maar een verbinding met een firewire-bus. Dus dat zegt niets over je wifi. Die verbinding daarnaast (LAN-verbinding) is de verbinding met je netwerkkaart, oftewel de bekabelde verbinding. Dat die niet aangesloten is klopt dus ook.

Je hebt het wellicht allemaal al geprobeerd, maar toch:
1) Staat de Wifi van de laptop (naar ik aanneem hebben we het over een laptop?) überhaupt wel aan? Daar is vaak een knopje of een schuifje of zo voor, en ook (iets minder) vaak een lampje ter indicatie voor.
2) Heb je ook een "draadloze netwerkadapter"? (http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-xp/help/networking/install-wireless-network-adapter)
3) Heb je al systeemherstel geprobeerd naar een systeemherstelpunt van toen het nog werkte? (http://support.microsoft.com/kb/306084/nl)
4) Je zou eens een command prompt kunnen opstarten (start -> uitvoeren -> cmd) en dan "ipconfig /all" (zonder de aanhalingstekens) kunnen doen. Dat geeft een berg output. Als je die hier plakt kunnen we er wellicht meer over zeggen. Misschien ook niet, maar het is een beginnetje.