kan ik kitkat op mijn samsung galaxy s3 mini zetten?

het is nu al een tijdje bekend dat de s3 mini geen update meer krijgt,
nu zit ik dus vast op android 4.1.2. helaas heb ik voor een programmaatje minimaal android 4.3 nodig. kan ik zelf er een nieuwere android op zetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het proberen maar ik vrees dat het niet gaat werken. Immers, als jouw telefoon geschikt was voor deze Android versie dan had je hem met de automatische update wel gekregen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zie je verkeerd, Gilles. Nieuwere versies van Android kunnen prima draaien op toestellen die geen updates meer krijgen van de fabrikant.

Antwoorden (3)

Je kunt er een niet-officiële rom opzetten, bijvoorbeeld Cyanogenmod. Doe dat alleen als je een beetje handig bent, want het kan mislukken.
bamibal
9 jaar geleden
Ja, dat kan. Via de website van XDA Developers kun je je mobiel opzoeken, en dan bij het vakje rom's kun je een andere versie op je mobiel zetten. Desondanks moet je daarvoor je mobiel geroot hebben en er echt wel wat vanaf weten! Anders gaat het zeker mis en ben je al je gegevens kwijt. Ten tweede werken bij sommige (custom) rom's bepaalde dingen niet, bijvoorbeeld je camera. Dat is aangegeven met: wat's not working:.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op het forum van xda developers worden roms uitgewisseld, ook voor telefoons die door de fabrikanten niet meer ondersteund worden. Er zijn onofficiele uitgaves van populaire roms uitgebracht voor de Galaxy S3 Mini, waaronder bijvoorbeeld Pacman.

In de bron vind je een link naar het specifieke forum voor jouw telefoon. Daar kun je zelf een rom kiezen. Als je niet precies weet wat je doet, kun je er beter niet aan beginnen. Met een beetje pech "brick" je je telefoon, wat inhoudt dat je hem niet meer kunt gebruiken. Zoek anders iemand die vaker een custom rom heeft geflasht.

Toegevoegd na 1 minuut:
En vergeet niet belangrijke bestanden, foto's e.d. te backuppen. Als je gaat flashen, dan raak je alles kwijt wat op de telefoon staat.