Windows beschadigt, wat kan ik doen??

Windows wou niet meer opstarten, toen een opstart herstel gedaan met Windows 7, daaruit bleek dat in D\Windows er bestanden beschadigt waren en dus ook niet meer konden herstellen. opnieuw Windows wil ik liever niet, er staan een helehoop programma's op, en het zou een ramp zijn deze weer opnieuw te installeren en activeren. Nu zoek ik iets waarmee je dus de beschadigde Windows bestanden kunt herstellen.

Ik heb zelf al een rescue disk gezocht die de Win files kunnen repareren maar ik heb daar nu nog geen geluk mee gehad. Heeft iemand raad? Elke antwoord is welkom!

info:
Dell Optiplex 780
Windows 7

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
SimonV
9 jaar geleden
Ik zou een upgrade proberen uit te voeren in de hoop dat beschadigde bestanden vervangen worden door goede. Upgrade uitvoeren: "met deze optie vervangt u uw huidige versie van Windows door Windows 7 en blijven uw bestanden, instellingen en programma's op uw computer behouden." http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/installing-reinstalling-windows#1TC=windows-7
SimonV
9 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/installeren-windows-fout-gegaan.505538
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Opstarten met de installatiedisk en kiezen voor repair

Het beste antwoord

Kun je nog in veilige modus komen (direct na het piepje van je BIOS F8 en dan kiezen voor veilige modus)
zo ja, dan kun je sfc /scannow proberen die bestanden te herstellen. evt kun je het ook proberen door via je windows installatie CD op te starten en daaruit een dos-prompt te openen, maar hoe dat precies gaat moet je even googelen want dat weet ik zo even niet, laat staan of dit werkt!

Toegevoegd na 38 seconden:
in veilige modus start je dus de cmd prompt ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

AVG Rescue CD al geprobeerd? Dit scant en repareerd je pc, als het niet meer wil starten.

''Uw systemen blijven optimaal functioneren met bescherming van AVG Rescue CD. Met deze uitgebreide toolkit worden systeemcrashes gerepareerd en worden systemen volledig hersteld.

De AVG Rescue CD wordt geleverd in twee versies: een ISO-image om te branden op een optische schijf (CD) of een gecomprimeerde versie die u op een opstartbare flashdrive (USB) kunt installeren. Als u dat hebt gedaan, kunt u gewoon vanaf het gekozen station rechtstreeks naar het AVG-menu opstarten, waar u kunt scannen op virussen, bestanden bewerken, uw station testen of zelfs het register bewerken. U kunt ook een aantal veel gebruikte Linux-programma's gebruiken om wijzigingen in het systeem aan te brengen.

Als malware niet wordt gedetecteerd door uw beveiligingssoftware, kunt u uw pc weer herstellen met AVG Rescue CD. Deze oplossing, die door AVG-wederverkopers al langer wordt gebruikt om de geïnfecteerde systemen van hun klanten te herstellen, is nu ook beschikbaar voor uw bedrijf. Geheel gratis. U kunt het beschouwen als een gezondheidsverklaring voor uw systeem.''

Nog een andere optie (maar dan ben je wel alles kwijt) factory reset met behulp van software van de computer fabrikant.