Hoe krijg ik het beeld van mijn computer met windows 8 weer normaal?

Soms gebeurde het weleens dat bij mijn laptop met windows 8 het beeld zonder enige reden helemaal zwart werd. Maar daarmee bedoel ik geen zwarte beeld, maar zwarte achtergrond, zwarte tegels, zelf bij de word bestanden is het zwart etc. Dit veranderde dan na 2 a 3 dagen, maar nu heb ik dit geval al meer dan een maandje en wil het graag weer met normale kleuren hebben. En nu is mijn beeld ook opeens ingekort waardoor ik aan de zijkanten 2 zwarte stukjes heb waar niks gebeurd, dus weet iemand misschien hoe ik mijn volle beeld weer kan gebruiken en de kleuren weer kan terugkrijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens de toegankelijkheids instellingen te veranderen (volgens mij heet dit hoog contras [zet het uit]) en de zwarte balkjes is je resolutie. Hangt van je laptop af hoe je dat veranderd. Ga eens naar je bureaublad dan rechtermuis knop en dan grafische instellingen. Zoek daar naar de resolutie instellingen en probeer ze tot dat je de goede hebt.

Antwoorden (1)

Het zou kunnen zijn dat je hoge resulotie hebt ingeschakeld (dit activeer je door op shift-alt-printscreen te drukken).

Dit zet je uit door naar het configuratiescherm, toegankelijkheid te gaan, of bij persoonlijke instellingen je thema aanpassen naar een niet-hoge resolutie thema.