waarom print mijn printer niet meer?

wil afprinten,maar zegt altijd usb is niet aangesloten, maar is wel aangesloten, kan niet afprinten omdat er geen apparaat is gevonden, printer is nog maar een jaar oud,

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (5)

Heb je de drivers al geïnstalleerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als alles correct had gewerkt had de printer ook geprint :)
ik denk dat de inkt op is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als die inkt al wel op zou zijn, zou de computer nog steeds de printer vinden, leesmaarvraag ;)
mijn printer hield er ook mee op zonder aanleiding. ik kwam er na veel moeite achter dat na herstarten van laptop de print er alsnog uitrolt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan soms zijn dat de printopdracht 'gereleased' moet worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
aardig dat je met een mogelijke oplossing komt, terwijl het Innie haar probleem is. Maar ook dat releasen was ik tegengekomen, maar hielp ook niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij innie vermoed ik ook een driverprobleem zoals kees al antwoorde. Maar jou probleem had ik ook met m'n printer. Maar bij mij hielp het releasen wel.
Herstart Windows eens, en controleer of je dan wel kan printen. Werkt dit niet, volg dan onderstaande stappen. Grote kans dat het dan wel weer gaat werken.

Sluit je printer is aan op een willekeurige andere USB poort.
Controleer vervolgens in het onderdeel scanners/printers met de tool "Een printer toevoegen" of Windows een nieuwe printer heeft gevonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat je zegt dat hij wel aangesloten is maar hij hem niet kan vinden raad ik je aan om volgende stappen uit te voeren:
- Klik op de startknop en typ in de zoekbalk 'Apparaatbeheer' en open het
- Open het submenu 'Universal Serial Bus-controllers'
- Klik op het apparaat dat niet gevonden kan worden
- Klik dan bij het menu 'Actie' op stuurprogramma's bijwerken

De stappen die hierboven staan beschreven kunnen bij jou iets anders zijn maar mocht het apparaat dus echt niet herkend worden kun je dat in dit beheer in de meeste gevallen oplossen.

Voor de zekerheid vraag ik het maar even: Als je een opdracht wilt uitprinter selecteer je dan ook de juiste printer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, nog zo'n gek idee niet. Zou niet de eerste zijn die zonder het te weten een nieuwe (virtuele) printer heeft geïnstalleerd die dan per ongeluk als standaard komt te staan. Controleer het eens, kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Programma's als One-Note of Adobe Reader (pdf) willen zichzelf nog wel eens als standaard printer installeren...