Hoe reset ik mijn laptop met Windows 8 zónder installatie-cd?

Hoi,

Ik heb een HP Pavillion G6 met Windows 8, er stond eerst Windows 7 op maar dat is omhoog gehaald naar Windows 8. Nu is de laptop traag aangezien er allemaal zooi in het register staat,

Ik wil mijn laptop daarom resetten, maar nu komt 'ie; ik heb de installatie-cd niet van Windows 8 en van Windows 7..

Als ik via Windows 8 op het knopje klik van Windows herstellen en dan alles verwijderen, maar dan staat er dat er een aantal bestanden missen en dat deze via de installatie-cd erbij zouden moeten komen...

Alvast bedankt!!

Luuk!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
SimonV
9 jaar geleden
Misschien helpt het als je eerst de zooi van je pc haalt en je register schoonmaakt?
Met bijvoorbeeld Ccleaner (gratis).
https://www.piriform.com/ccleaner
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft u Windows 8.1 geïnstalleerd of is het gewoon Windows 8?

Antwoorden (2)

Volgens mij is dit niet mogelijk zonder dvd, maar je kan misschien herstellen naar een herstelmoment met systeemherstel of met een installatiekopie je pc herstellen. Laatst had ik een probleem met mijn laptop dus toen had ik uiteindelijk toch maar een back-up dvd besteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is vrij makkelijk te doen, het is zelfs mogelijk om een reset uit te voeren waarbij geen persoonlijke bestanden verloren gaan. Open de Charmsbar (ga met je muis rechts bovenin je scherm staan en beweeg naar beneden. Vervolgens druk je op Instellingen > PC-instellingen wijzigen. Onder bijwerken en herstellen kies je systeemherstel. Kies hier de gewenste optie.

Het kan mogelijk zijn dat niet alle hardware meer goed werkt na een reset. De drivers hiervoor zijn te vinden op de website van de fabrikant van je laptop. Laat even weten of het geholpen heeft!