Hoe installeer ik windows op een USB via windows 8?

Ik heb windows 8 op mijn laptop. Bij mijn werk heb ik een werkstation gekregen. Hier staat echter geen windows op. Ik wil windows nu via me laptop op een 32GB USB stick installeren.

Maar ik kom niet in het boot menu op me laptop. Wel in de geavanceerde opstart. Maar kan hier geen optie vinden om het programma op de windows instal CD te starten.

Wie kan me helpen?

Als ik de install in windows start kan ik geen schijf kiezen!? :(

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat je nodig hebt is windows-to-go. maar ik begrijp 1 ding niet... je kan toch naar de IT-afdeling lopen en zeggen "willen jullie windows op mijn werkstation zetten".

Antwoorden (3)

Je moet de USB stick bootable maken, daar zijn programma's voor maar met onderstaande stappen lukt het prima. De stappen beschrijven hoe je een bootable USB maakt met Windows 8. Verder moet je zorgen een iso te downloaden van Windows 8 als je geen opstart dvd hebt, en de inhoud daarvan kopiëren naar de gemaakte bootable USB. Op de pc waar dan deze Windows moet worden geïnstalleerd moet je in de bios aangeven dat er via USB moet worden gestart. Zorg wel voor een goede productcode die tijdens de installatie wordt gevraagd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Simpel, setup er op en alle andere bestanden en openen via poweriso
succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Imarkee geeft aan dat hij via zijn laptop Windows op een USB stick wil installeren, niet Windows wil installeren op de laptop middels een USB stick.... Subtiel verschil. Begrijp ik dat goed? Zo ja:

Je kunt Windows niet op een USB stick installeren zodat deze ook op een andere computer werkt. Tijdens de installatie van Windows worden er systeem specifieke drivers geladen die alleen in combinatie met de hardware van die computer werkt. Wanneer een medium met aanwezige Windows installatie wordt aangesloten op een andere computer kan deze Windows in 99% van de gevallen niet starten.

Je zult de installatie rechtstreeks op het werkstation op je werk moeten uitvoeren. Je kunt Windows niet thuis op een USB stick zetten, die in het werkstation drukken en verwachten dat je dan verder kunt waar je thuis bent gebleven. Dit werkt niet.