Wie herkent het probleem dat een pc uitvalt en er een scherm komt met allemaal kleurtjes of dat ie vastloopt en je niks meer kan ?

Je bent bezig en de pc valt uit je kunt dan helemaal niks meer.
Heb er nu een ander toetsenbord op aan gesloten misschien helpt het.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dan hangt de pc, zo noemen ze dat... Dan is er een fout in windows en dan loopt er niets meer... Het enige dat je dan kunt doen is 5 seconden op startknop drukken... Dan slaat de pc af... En daarna weer opstarten...

Als dit heel vaak voorkomt dan moet je windows opnieuw installeren, want dan is er een driver fout... Updaten van je drivers kan ook een oplossing bieden. misschien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Terwijl de fout net zo goed in de hardware kan zitten.
Weer een razendsnel onvolledig antwoord, waar niemand wat aan heeft...
Je kan inderdaad proberen om je computer opnieuw te installeren. Echter wilt dit niet altijd de oplossing zijn. Het kan ook een hardware fout betreffen zoals een fout op een geheugenmodule of een corrupte schijf of te weinig koeling (uitvallen). Bij dit soort problemen is het kijken wat de fout veroorzaakt. Kun je achterhalen sinds wanneer het probleem zich voordoet? Nieuwe dingen geinstalleerd / aangelosten of ingebouwd? Dan kan hier ook de oorzaak liggen. Vaak een kwestie van proberen in andere setup en kijken of het probleem dan weg is. (Opnieuw installeren kan een gedoe zijn maar is nooit slecht)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk is het interne geheugen of de videokaart defect.

Heb je nog garantie? Dan kun je hiervoor terug bij de winkelier (zelfs binnen 3 jaar heb je recht op hulp/korting op reparaties.)
Als je ver buiten de garantie valt dan kun je bij een pc winkel vragen of ze je pc kunnen nakijken en vragen wat hiervoor de kosten zijn. Je kunt hierbij aangeven dat je videokaart of geheugen waarschijnlijk defect zijn.

Doordat ik nu niet in je eventlog kan kijken is het lastig om dit met zekerheid vast te stellen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou gokken op een defecte video kaart. Als ie los in het systeem zit en er is een vergelijkbaar slot vrij verplaats hem dan. Zit ie geintegreerd dan plaats er een videokaart bij. Heeft hij beide (geintegreerd en los) dan haal de losse weg (tenminste als hierop de monitor is aangesloten) en gebruik de geintegreerde video kaart.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in je pc zit een 2032 knoopcelbatterijtje, vervang die is! Mij hielp het van die nare blauwe schermen af