Kan ik Windows 7 installeren op mijn pc, met mijn oude Vista schijf als 2e schijf om daar de data af te halen?

Ik wil dus een nieuwe harde schijf kopen om daar Windows 7 op te zetten, en dat ik mijn oude harde schijf met Windows Vista als 2e schijf zet.
Kan ik daarmee alle data overzetten als internet favorieten, savegames en emails?
Zo heb ik een clean install, en toch een soort backup voor de dingen die ik nog nodig heb. Ben anders bang dat ik wat ga vergeten als ik schijf formatteer.

10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Ik heb dat ook een keer zo gedaan. Ik zou de oude schijf dan tijdens de nieuwe installatie geheel loskoppelen. Daarna kun je hem slave maken.
Aan de andere kant is het ook echt niet nodig. Alle zaken die je noemt passen op een USB-stickje. Zet er op voordat je aan de nieuwe installatie begint en je bent klaar.
escape
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik houd liever de schijf als een backup, heb er nog wel veel data op staan. Zoals volledige world of warcraft installatie, dat duurt eeuwen om er opnieuw op te zetten
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Pas op: Data kun je eenvoudig over zetten, programma's daarentegen niet ! Een geïnstalleerd programma onder Vista zul je dus opnieuw moeten installeren onder je nieuwe Windows 7. Vervolgens kun je je documenten wel overzetten of rechtstreeks benaderen. Save-games e.d. lukken meestal ook wel, mits er geen beveiliging op zit.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja, spellen en programma's willen meestal niet, dat wete ik.
Van dat spel weet ik dat je het zo kan overzetten en spelen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Bedankt, het is vandaag gelukt.
De mail en internetinstellingen zijn zonder problemen overgezet, binnenkort even de afbeeldingen en documenten doen, en eventuele save games, en dan de D schijf formatteren.